TP-Docs
HTML5 Icon HTML5 Icon HTML5 Icon
TP on Social Media

Recent

Welcome to TinyPortal. Please login or sign up.

Members
  • Total Members: 3,966
  • Latest: safir45
Stats
  • Total Posts: 195,982
  • Total Topics: 21,320
  • Online today: 844
  • Online ever: 8,223 (February 19, 2025, 04:35:35 AM)
Users Online
  • Users: 0
  • Guests: 447
  • Total: 447

nowegian utf8

Started by Lilo, March 29, 2007, 07:50:44 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

norwegian

Da skjedde dette på grunn av at jeg først endret innstillinger på serveren tilbake til norwegian, dertter til norwegian-Utf8 igjen.

norwegian

Quote from: G6â„¢ on June 28, 2007, 09:34:50 AM

Gif filen som saknas borde du kunna kopiera till bildmappen från galleri packetet

Den ligger i bildemappen, men filen endres når innstlllingen på server endres, den ligger i:
/forum/Themes/Aero79_smf11RC2_TP/images/norwegian/new.gif

NÃ¥r jeg endrer serverinstilling blir linken feil:
/forum/Themes/Aero79_smf11RC2_TP/images/norwegian-Utf8/new.gif

norwegian

Da fikk jeg pÃ¥ plass Felblog i blokken pÃ¥ framsiden.  ;D

norwegian

Tp-edit.gif var feil skrevet. Den sto skrevet som TPedit.gif. Det førte til et kryss når jeg så framsiden i IE, i Opera vistes ingen ting. Derfor har jeg aldri savnet den linken. Nå ser jeg plutselig at det går an å redigere boksen fra framsiden av Portalen.

norwegian

Det må være noe feil et eller annet sted i en fil. Når jeg er gjest(utlogget) ser jeg linken til galleriet, logger jeg inn forsvinner den. Går jeg derimot inn på admin og klikker på knappen for å endre til utf8 så vises galleriet i menyen(den står allerede på utf8).

Lukker jeg nettleseren og går inn igjen etter en stund så må jeg gjenta samme operasjonen på nytt.

Jeg opplever også at noen få av medlemmene ser linken i menyen til galleriet, men de fleste ser den ikke.

Et annet spørsmål som forundrer meg, hvorfor i all verden skal det være nødvendig å endre til utf8 i admin får å få de norske språkfilene til å vises med særnorske bokstaver? Sånn er det ikke i annen programvare for forumer.

bloc

Grunnen til det er å kunne støtte flest mulig språk.

Men er det bare norske spåkfiler du har problemer med? Virker engelske språkfiler på SMF Gallery som de skal?

norwegian

Ok. MÃ¥ ogsÃ¥ først fÃ¥ si jeg har stor respekt for arbeidet du har gjort med TP.  :up: En del av problemene jeg har kan ogsÃ¥ være relatert til at mine kunnskaper om dette nok ikke strekker til.  :)

Litt vanskelig å si, men når jeg kjørte TP over på engelsk nå, så så det ok ut, det samme gjorde det når jeg skiftet over til norwegian-utf8. Det er sånn at når jeg nå går ut av forumet og lukker nettleseren(opera), så er problemet der når jeg går innpå som innlogget igjen.

bloc

Hm, det være noe i Opera som gjør dette. Har du prøvd med Firefox eller IE, brukt på samme måten?

norwegian

Ja, jeg har prøvd i både Firefox og IE. Dette problemet opptere likedan der også. Ser nå at flere av medlemmene opplever at de ser linken til galleriet når de er logget av, men den forsvinner så snart de logger på.

Jeg ser  ogsÃ¥ at new.gif ikke kommer fram linken, klikker jeg pÃ¥ egenskaper fÃ¥r jeg opp denne linken til new.gif http://www.xxxxx.no/forum/Themes/Aero79_smf11RC2_TP/images/norwegian/new.gif

NÃ¥ jeg da gÃ¥r inn i adminpanelet ->serverinstillinger->  Kjernekonfigurasjon og klikker pÃ¥ knappen Lagre nederst pÃ¥ siden kommer bÃ¥de link til galleriet og new.gif fram.(enn sÃ¥ lenge..)

Da er linken endret på new.gif til http://www.xxxxx.no/forum/Themes/Aero79_smf11RC2_TP/images/norwegian-utf8/new.gif

G6Cad

Jag tror jag kommit på varför du har vissa svårigheter.
Du har ju ett annat tema än Default, och dessutom utf8 språket installerat.
Bilderna du inte kan se är för att du inte har en image mapp som heter norweigan-utf8 med alla bilder kopierat frpm norweigan mappen.
Jag kopierade den mappen till scribbles och döpte den till norweigan-utf8 så nu borde iallafall alla bilder vara på plats.

Jag ska kika på dina rättigheter för dina användare en gång till nu och se om jag kan se varför de ser som utloggade och inte som inloggade.
är det någon speciell medlemsgrupp som rapporterar att de inte kan se den som inloggad ?

This website is proudly hosted on Crocweb Cloud Website Hosting.