TP-Docs
HTML5 Icon HTML5 Icon HTML5 Icon
TP on Social Media

Recent

Welcome to TinyPortal. Please login or sign up.

Members
  • Total Members: 3,966
  • Latest: safir45
Stats
  • Total Posts: 195,992
  • Total Topics: 21,323
  • Online today: 422
  • Online ever: 8,223 (February 19, 2025, 04:35:35 AM)
Users Online
  • Users: 0
  • Guests: 385
  • Total: 385

Galleri?

Started by Torill, September 10, 2006, 07:00:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Torill

Ja da er jeg pÃÆ'Ã,Â¥ farten igjen og lurer pÃÆ'Ã,Â¥ mer jeg da. Ser at den kan ha galleri integrert i forumet. er det en bruksanvisning om hvordan en da gÃÆ'Ã,Â¥r frem?
Eller gÃÆ'Ã,Â¥r det an ÃÆ'Ã,Â¥ fÃÆ'Ã,Â¥ rÃÆ'Ã,Â¥d om dette ...........

Lagt til:
Og sÃÆ'Ã,Â¥ lurte jeg pÃÆ'Ã,Â¥ dette med themes.....om jeg har tp installert sammen med SMF mÃÆ'Ã,Â¥ jeg da ha theme for SMF eller for TP. Blir mektig forvirret jeg sÃÆ'Ã,Â¥ det mÃÆ'Ã,Â¥ jeg jo bare innrÃÆ'Ã,¸mme

G6Cad

Hejsan Torill :)
Det ÃÆ'Ã,¤r inte inbyggt ÃÆ'Ã,¤n i TP.
ÃÆ'ââ,¬Å¾n sÃÆ'Ã,Â¥ lÃÆ'Ã,¤nge ÃÆ'Ã,¤r det bara en lÃÆ'Ã,¤nk som leder till "not implented yet"

I Tp V.1.0 sÃÆ'Ã,Â¥ har Bloc förhoppningsvis fÃÆ'Ã,Â¥tt ett galleri att finnas som en Modul till Tinyportal.

Om du vill ha ett galleri sÃÆ'Ã,Â¥ kan du anvÃÆ'Ã,¤nda Coppermine gallery, ett gratis program för ett internet galleri du installerar pÃÆ'Ã,Â¥ din host. Den kan du sedan koppla ihop med din anvÃÆ'Ã,¤ndar databas i SMF och bygga in it ditt forum.
Jag vet inte on du har kikat i mitt galleri pÃÆ'Ã,Â¥ min hemsida, men det ÃÆ'Ã,¤r det jag har byggt in dÃÆ'Ã,¤r iallafall :)

Om du vill ha ett galleri sÃÆ'Ã,Â¥ kan jag hjÃÆ'Ã,¤lpa dig lÃÆ'Ã,¤gga in coppermine och lÃÆ'Ã,¤nka ihop det med ditt forum.

G6Cad

Oj! Glömde svara pÃÆ'Ã,Â¥ din frÃÆ'Ã,Â¥ga om teman ;)

De teman du kan anvÃÆ'Ã,¤nda nu nÃÆ'Ã,¤r du converterat till 1.1rc3 frÃÆ'Ã,Â¥n 1.0.6 ÃÆ'Ã,¤r massor, problemet just nu ÃÆ'Ã,¤r bara att de teman som finns mÃÆ'Ã,Â¥ste graderas upp, Det finns nÃÆ'Ã,Â¥gra som ÃÆ'Ã,¤r klara.
De som fungerar kan du hitta dels pÃÆ'Ã,Â¥ mitt forum http://www.familjegodis.se/forum/index.php?action=tpmod;dl=cat289

Eller hÃÆ'Ã,¤r pÃÆ'Ã,Â¥ Tinyportal http://www.tinyportal.net/smf/index.php?action=tpmod;dl=cat251
Fler teman ÃÆ'Ã,¤r pÃÆ'Ã,Â¥ gÃÆ'Ã,Â¥ng att bli klara frÃÆ'Ã,Â¥n uppdatering.
Sedan har du Blocs teman som du kan köpa, de fungerar med 1.1rc3 och TP V.095, De hittar du i ThemeShop :)

Torill

Takk ja jeg vil gjerne ha hjelp til et galleri i mitt forum.

Og takk for rÃÆ'Ã,Â¥d ang themes. MÃÆ'Ã,Â¥ da se om jeg finner noe jeg liker eller kanskje flere sÃÆ'Ã,Â¥ kan medlemmene velge :-)

NÃÆ'Ã,Â¥ er jeg sÃÆ'Ã,Â¥ fornÃÆ'Ã,¸yd med forumet og medlemmene er ogsÃÆ'Ã,Â¥ veldig positive :-) Til ny layout og mer nye ting

Takk.

Torill

G6Cad

De jag har postat lÃÆ'Ã,¤nkar till fungerar pÃÆ'Ã,Â¥ ditt forum som du har nu :)

Jag har inte sÃÆ'Ã,Â¥ mycket tid över till att installera ett galleri i dag, men i morgon nÃÆ'Ã,¤r barnen ÃÆ'Ã,¤r i skolan och jag har hemarbete nu sÃÆ'Ã,Â¥ finns det tid :)

Om du kan skicka mig dina inloggnings uppgifter till databasen din i ett PM pÃÆ'Ã,Â¥ ditt forum sÃÆ'Ã,Â¥ fixar jag det i morgon.
Vad jag behöver ÃÆ'Ã,¤r

Din url till din databas (phpMyadmin eller Cpanel)
Inloggning namn:
Lösenord:
Och databasnamn:

SÃÆ'Ã,¤nd i PM till mig pÃÆ'Ã,Â¥ ditt forum :)

Torill

skal gjÃÆ'Ã,¸re det og det har da ingen hast vet du :-)
Er takknemlig for all hjelp sÃÆ'Ã,Â¥ dette gjÃÆ'Ã,¸r du nÃÆ'Ã,Â¥r du har tid. Omd et ikke blir i morgen sÃÆ'Ã,Â¥ en annen dag.

G6Cad

Jag gör det i morgon. jag har gjort det sÃÆ'Ã,Â¥ mÃÆ'Ã,Â¥nga gÃÆ'Ã,Â¥nger nu sÃÆ'Ã,Â¥ jag kan nog göra det i sömnen snart :)

Jag lÃÆ'Ã,¤ste lite pÃÆ'Ã,Â¥ ditt forum i morse, det ÃÆ'Ã,¤r roligt att lÃÆ'Ã,¤sa dÃÆ'Ã,¤r, ni har en sÃÆ'Ã,Â¥dan varm och mysig stÃÆ'Ã,¤mning dÃÆ'Ã,¤r inne :)

Torill

Quote from: Mrs G6 on September 10, 2006, 07:50:40 PM

Jag lÃÆ'Ã,¤ste lite pÃÆ'Ã,Â¥ ditt forum i morse, det ÃÆ'Ã,¤r roligt att lÃÆ'Ã,¤sa dÃÆ'Ã,¤r, ni har en sÃÆ'Ã,Â¥dan varm och mysig stÃÆ'Ã,¤mning dÃÆ'Ã,¤r inne :)

Takk. Ja vi prÃÆ'Ã,¸ver ÃÆ'Ã,Â¥ vÃÆ'Ã,¦re ganske sÃÆ'Ã,Â¥ uhÃÆ'Ã,¸ytidelig der . hÃÆ'Ã,Â¥per vi klarer ÃÆ'Ã,Â¥ holde det slik videre :-)

G6Cad

Jag ska sÃÆ'Ã,¤tta igÃÆ'Ã,Â¥ng med galleri installationen till din hemsida i dag :)
Det blir Coppermine 1.4.9 och bryggad till din SMF för att anvÃÆ'Ã,¤nda samma databas för medlemmar och medlemsgrupper :)

Torill

En blomst til deg og en til og mange flere blomster i en bukett skulle du fÃÆ'Ã,Â¥tt

This website is proudly hosted on Crocweb Cloud Website Hosting.