TP-Docs
HTML5 Icon HTML5 Icon HTML5 Icon
TP on Social Media

Recent

Welcome to TinyPortal. Please login or sign up.

Members
Stats
  • Total Posts: 195,871
  • Total Topics: 21,298
  • Online today: 905
  • Online ever: 8,223 (February 19, 2025, 04:35:35 AM)
Users Online

Har fortfarande lite strul med svenska språkpaketet

Started by misjka, March 19, 2007, 07:34:06 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

misjka

Jag har ett forum som jag tidigare körde 0.96 pÃ¥. Redan dÃ¥ noterade jag hur vissa saker inte funkade, speciellt när det gäller artiklar (se snapshots nedan). Tänkte att felen skulle försvinna när jag tidigare la upp svenska sprÃ¥kpaketet efter uppgradering till 0.97, men icke  :-\... Ã¥ nu finns fortfarande felet kvar efter att jag tankat upp det svenska paketet efter uppgradering till 0.98  :'(...

Vad kan det vara för fel, mÃ¥nne? Jag har ocksÃ¥ ett annat forum som jag först installerade med 0.97, i övrigt ser det lika ut vad avser modifieringar av teman osv (inga alls med andra ord ;)) men det har funkat som det bör hela tiden o även efter uppgradering till 0.98... Hmm, ja, ända tills nu upptäckte jag precis, eftersom texten till de tvÃ¥ sista checkboxarna i Valmöjligheter för artiklar - de under "TillÃ¥t omdömmen" ocksÃ¥ är borta  :o

G6Cad

G6Cad

Jag kör samma språkpaket på en av mina siter, den jag tagit filerna från.
Det ser ut som om dina språkfiler inte blir uppdaterade riktigt.
Jag gjorde ganska många ändringar i strängarna för att det bättre skulle passa in vart man var och gjorde.
Om du tittar på min bild så ser du skilnaden i strängarna också.

misjka

misjka

Ja, jag får också känsla av att det inte uppdateras redigt...

Hmmm, hur är det egentligen: Skall filerna in under Sources eller under den katalog vars tema man använder?

G6Cad

Filerna ska till samma katalog som de engelska filerna ligger i.

Themes/Default/Languages/ "här lägger du filerna"

misjka

Oki, då funkade det ju bättre :)!

Men fortfarande är de två raderna under "Tillåt omdömmen" tomma... å upplägget på den sidan är prexis som tidigare, alltså inte enligt din skärmdump nedan...
Hmmm.... Får nästan lust att avinstallera TP helt å städa bort alla filer från servern för att sedan installera det igen... Visst är det väl så att alla TP-tabeller och -poster ligger kvar i databasen även efter en avinstallation (alltså avinstallation medelst Package Mgr)...?

G6Cad

misjka

Hehe, bra det :)!

Mmmm, btw sÃ¥ kanske det inte kunde skada om det följde med en kortfattad readme-fil i sprÃ¥kpaketet där man kan se var grejerna bör landa nÃ¥nstans...? SÃ¥ slipper du svara pÃ¥ sÃ¥dana här onödiga frÃ¥gor oxÃ¥ ju  ::) ;)!

G6Cad

This website is proudly hosted on Crocweb Cloud Website Hosting.