TP-Docs
HTML5 Icon HTML5 Icon HTML5 Icon
TP on Social Media

Recent

Welcome to TinyPortal. Please login or sign up.

May 25, 2024, 02:40:50 PM

Login with username, password and session length
Members
Stats
  • Total Posts: 195,197
  • Total Topics: 21,221
  • Online today: 144
  • Online ever: 3,540 (September 03, 2022, 01:38:54 AM)
Users Online

TP105: Editor för HTML-artiklar är korrupt?

Started by misjka, September 27, 2008, 03:03:27 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

misjka

Hej :)!

Har nu gjort ett första provskott med 105:an :). Har hittills gjort en absolut mininal anpassning efter att ha lagt in SMF1.1.6 + TP 1.0.5 beta 1 + svenska språkpaket för SMF och TP... Med en helt "ren" databas, så jag börjar verkligen från scratch...

Ger mig nästan omgående i kast att vilja skriva en HTML-artikel, men möts då av följande fenomen:


Ingen HTML-editor således... Däremot försöker förstasidan klistra in sig själv i artikeln, eller som i det här fallet Nyhetssidan  :uglystupid2:...
BBC-artikel ser dock ut att funka ok, och så även php-artikel...

Samma fenomen när jag använder Firefox 3 och IE 6... Nån inställning jag missat, månne  ???

G6Cad

Har du kikat i bugtrackern ?
Det har rapporterats redan och om jag minns rätt finns det en fix man kan prova, om det inte fungerar sÃ¥ är det beta2 som gäller  :-\

misjka

Quote from: G6 on September 27, 2008, 03:25:31 PM
Har du kikat i bugtrackern ?
Det har rapporterats redan och om jag minns rätt finns det en fix man kan prova, om det inte fungerar sÃ¥ är det beta2 som gäller  :-\
Jo, jag försökte leta där men hittade inte nåt... Gäller väl att träffa rätt med rätt sökterm, förstås... Ska göra ett nytt försök.

misjka

Nope, hittade inte nått nu heller...

Btw så kanske bugtrackern borde uppdateras funktionsmässigt, så att t ex SMF 1.1.5-6 fins med som kategori när man skriver en buggrapport + obligatorisk kategorisering... Skulle kanske göra det enklare att hitta det man söker sen... Sorterar jag på SMF- eller TP-version så kommer det fram en hel del "unknown" där...

G6Cad

Vi har påpekat detta till Bloc, men eftersom han är den som har allt på sin tallrik så tar det lite tid med uppdateringarna.

Den här länken är det jag menade innan iallafall

http://www.tinyportal.net/index.php/topic,24158.0.html

misjka

Mange takk, G6  :D! Var ju inte helt lätt att hitta den... med en sÃ¥dan rubrik  :uglystupid2: ;D...

F ö har jag inga andra mods än TP installerat, å vilka mods felet skulle uppstå med framgår ju inte heller... ???

Mm, jag nöjer mig med att vänta på 2:an, tror jag... Får kolla om jag kan klara mig med bbc-artiklar så länge...

G6Cad

Vad han menar med mods där är det igentligen ingen som vet tror jag haha, men fixen postad där har löst ganska mÃ¥nga problem vi haft med det du beskriver. Värt att prova och är en enkel fix som inte skadar iallafall  :)

misjka

Oki... Ska kanske göra ett försök ändå dårå ;)

misjka

Använder nu Ã¥ter 105 och "fixen" som du G6 tipsade om tidigare i den häringa trÃ¥den är inlagd... Nu har jag dock tittat närmare pÃ¥ download-modulen och där Ã¥terkommer samma problem (editorn funkar dock bra för block och artiklar)... Ã,,r detta fixat i 106?

G6Cad

Jag använder ingen av editorerna och har ingen testsite för tillfället, så jag kan inte svara på den frågan