TP-Docs
HTML5 Icon HTML5 Icon HTML5 Icon
TP on Social Media

Recent

Welcome to TinyPortal. Please login or sign up.

May 19, 2024, 10:38:37 PM

Login with username, password and session length
Members
  • Total Members: 3,886
  • Latest: Grendor
Stats
  • Total Posts: 195,195
  • Total Topics: 21,220
  • Online today: 128
  • Online ever: 3,540 (September 03, 2022, 01:38:54 AM)
Users Online
  • Users: 0
  • Guests: 47
  • Total: 47

Installera svenska funkar inte

Started by bluetail, September 11, 2006, 08:29:23 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bluetail

Har nyligen installerat mitt andra SMF forum med Tinyportal. DÃÆ'Ã,Â¥ detta blir ett svenskt forum tÃÆ'Ã,¤nkte jag peta in svenska ocksÃÆ'Ã,Â¥.

Denna gÃÆ'Ã,Â¥ngen gjorde jag pÃÆ'Ã,Â¥ följande sÃÆ'Ã,¤tt:

Installerade SMF 1.1 RC2
Installerade TP 0.8.5

Körde nÃÆ'Ã,Â¥gra veckor utan problem.....

Avinstallerade TP 0.8.5
Uppgraderade SMF till 1.1 RC3
Installerade svenska.....hÃÆ'Ã,¤nder inget dock :(
Installerade TP 0.9.5
Försöker installera svenska sprÃÆ'Ã,Â¥ket men fÃÆ'Ã,Â¥r följande felmeddelande vid uppladdningen:
"The package you tried to upload either is not a valid package or has become corrupted."

Jag ÃÆ'Ã,¤r sÃÆ'Ã,Â¥ledes vilse i pannkakan....

NÃÆ'Ã,Â¥gon som har nÃÆ'Ã,Â¥t klokt tips pÃÆ'Ã,Â¥ varför varken SMF eller TP vill att jag ska ha svenska??

G6Cad

Eh, lite fel stÃÆ'Ã,¤lle och "installera" Svenska filerna tror jag :)

De "installeras" inte pÃÆ'Ã,Â¥ det sÃÆ'Ã,¤ttet genom pakethanteraren.
Alla sprÃÆ'Ã,Â¥k mÃÆ'Ã,Â¥ste sÃÆ'Ã,¤ndas upp manuellt till forumet genom FTP eller Cpanel :)

On du har de Svenska paketen pÃÆ'Ã,Â¥ din hÃÆ'Ã,Â¥rd disk, packa upp zip filerna och filerna du fÃÆ'Ã,Â¥r skickar du upp manuallt till Forum/Themes/Default/language/
Du skickar dom helt enkelt till samma katalog i ditt forum som de Engelska filerna ligger.
Detta gÃÆ'Ã,¤ller bÃÆ'Ã,Â¥de för SMF svenska filerna och TinyPortal sprÃÆ'Ã,Â¥kpaket :)
Nu finns inte de svenska filerna i UTF8 formatet ÃÆ'Ã,¤n, jag har inte hunnit med att fixa det, men anvÃÆ'Ã,¤nder du standard sprÃÆ'Ã,Â¥kformat sÃÆ'Ã,Â¥ fungerar paketet som finns för nerladdning i Downloads hÃÆ'Ã,¤r pÃÆ'Ã,Â¥ TinyPortal :)

bluetail

visstja....sjÃÆ'Ã,¤lvklart....hjÃÆ'Ã,¤rnslÃÆ'Ã,¤pp hÃÆ'Ã,¤r... tack tack :)

bluetail

ehum.....

nu har jag installerat svenska och det funkar jÃÆ'Ã,¤ttebra nÃÆ'Ã,¤r jag inte ÃÆ'Ã,¤r inloggad...alltsÃÆ'Ã,Â¥ nÃÆ'Ã,¤r jag ÃÆ'Ã,¤r gÃÆ'Ã,¤st sÃÆ'Ã,Â¥ ÃÆ'Ã,¤r det svenska men sÃÆ'Ã,Â¥ fort jag (eller nÃÆ'Ã,Â¥gon annan) loggar in sÃÆ'Ã,Â¥ övergÃÆ'Ã,Â¥r sprÃÆ'Ã,Â¥ket till engelska trots att jag har gÃÆ'Ã,Â¥tt in i adminpanelen och valt att svenska ska vara standardsprÃÆ'Ã,Â¥k.... nÃÆ'Ã,Â¥gon mer som har stött pÃÆ'Ã,Â¥ nÃÆ'Ã,Â¥got liknande? hur rÃÆ'Ã,¤ttar man till detta???

tack pÃÆ'Ã,Â¥ förhand!

G6Cad

Du mÃÆ'Ã,Â¥ste stÃÆ'Ã,¤lla sprÃÆ'Ã,Â¥kvalet i din admin panel (forum förvalt sprÃÆ'Ã,Â¥k)
Admin/konfiguration/server instÃÆ'Ã,¤llningar/ förvalt sprÃÆ'Ã,Â¥k (Svenska istÃÆ'Ã,¤llet för Engelska)
Sedan om nÃÆ'Ã,Â¥gon anvÃÆ'Ã,¤ndare vill ha ett annat installerat sprÃÆ'Ã,Â¥k ÃÆ'Ã,¤ndras det i deras profil instÃÆ'Ã,¤llningar :)

bluetail

suck.... nÃÆ'Ã,Â¥n kokar soppa i skallen.... hade ÃÆ'Ã,¤ndrat dÃÆ'Ã,¤r men glömt att gÃÆ'Ã,Â¥ in pÃÆ'Ã,Â¥ min egen profil....tut morr som krÃÆ'Ã,Â¥kan brukar sÃÆ'Ã,¤ga... tack igen...

om vi ses bjuder jag pÃÆ'Ã,Â¥ fika :)

G6Cad

Bara det blir Te sÃÆ'Ã,Â¥ gÃÆ'Ã,Â¥r det vÃÆ'Ã,¤l an med en fika i framtiden :)