TP-Docs
HTML5 Icon HTML5 Icon HTML5 Icon
TP on Social Media

Recent

Welcome to TinyPortal. Please login or sign up.

May 01, 2024, 05:48:25 PM

Login with username, password and session length
Members
  • Total Members: 3,885
  • Latest: Growner
Stats
  • Total Posts: 195,174
  • Total Topics: 21,220
  • Online today: 167
  • Online ever: 3,540 (September 03, 2022, 01:38:54 AM)
Users Online
  • Users: 0
  • Guests: 140
  • Total: 140

Knas med nyheterna

Started by P_cool, November 25, 2008, 05:37:03 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

P_cool

Hallå!

Jo, jag och min kompis har startat en sida ihop. Självklart har vi använt oss av TinyPortal och SMF. Vi har TP 1.0.6 Beta 2 och SMF 1.1.7. Men man ser inte Titeln på nyheterna på startsidan och så ser det lite konstigt ut. Sen när man har tryckt på läs mer vid en artikel och ska läsa hela så bilr det ett stort mellanrum till vänster. Ni kan själva se på bilden eller i länken. Har hört att vissa av dessa buggar ska vara fixade i TP 1.0.7 Beta 3.
Finns det någon annan lösning än att vänta på att en ny version av TP kommer ut eller nergradera till en stabilare version...
OBS: Har ett annat tema på sidan nu, det på bilden är bara ett test tema xD

Länk till sidan: http://swepsp.se.nu

Hoppas på bra svar // P_cool

G6Cad

Bra svar kan du få hos Dezigner studio vilka är de som har skapat grunden på ditt modifierade tema.
Med nyheter gissar jag dina egna du plaserar in i artiklar ?

Ludde

#2
Ja, det är ju då jag som är "kompisen" (xD) och fattar inte hur Dezigner studio kan ha nått och göra med det här när denna buggen har rapporterats fler gånger på detta forum, kolla här bara: http://www.tinyportal.net/index.php?action=bugtracker;sa=bug355 .

Värkar lite wierd o.O

Edit: Ja, med nyheter menar vi artiklar.

G6Cad

Nyheter i SMF är en inbyggd funktion, följer med i SMF paketet och är tema beroende, vissa lägger in det i sina temor, andra inte, färger, stilar, vart saker plaseras på sidan är styrt av temat.
När jag läste Nyheter som ni beskrev i första posten refererade jag till det, hade du skrivit artiklar hade jag refererat till TP naturligt vis och inget annat.
Spydigheter undanber jag mig och du har hittat svaret på frågan i bugtrackern, och nej, det finns ingen workaround eller tillfällig lösning som ges ut innan nästa version av TP.
Ni får helt enkelt laborera med ert tema och style.css filen tills ni hittar en lösning som passar er tills vi har släppt nästa version.

Ludde

Quote from: G6 on November 25, 2008, 06:34:01 PM
Nyheter i SMF är en inbyggd funktion, följer med i SMF paketet och är tema beroende, vissa lägger in det i sina temor, andra inte, färger, stilar, vart saker plaseras på sidan är styrt av temat.
När jag läste Nyheter som ni beskrev i första posten refererade jag till det, hade du skrivit artiklar hade jag refererat till TP naturligt vis och inget annat.
Spydigheter undanber jag mig och du har hittat svaret på frågan i bugtrackern, och nej, det finns ingen workaround eller tillfällig lösning som ges ut innan nästa version av TP.
Ni får helt enkelt laborera med ert tema och style.css filen tills ni hittar en lösning som passar er tills vi har släppt nästa version.

Okej, tack då.

Men om man skulle nedgradera till en sämre version av TP, finns det då något sätt så man kan "spara" sina artiklar som man hadde innan på sidan?

Spydigheter? Anser inte att jag har varit "kaxig".

G6Cad

Du kan inte nedgradera om du inte har en fullgod komplett backup av både filer och databas innan du installerade nuvarande version. Artiklar som då är gjorda i den versionen ni har nu kommer således inte att sparas.

Och jo, jag tolkade ditt inlägg som spydigt

Ludde

Eh, okej, tack för hjälpen då.

Jag var inte spydig, jag ifrågasatte dig. Och det var för att när vi skrev nyheter, trodde du att det var just Nyheter vi snackade om, därför blev jag lite fundersam över vad temat kan ha och göra med artiklar.
Men jag säger inte att det var ditt fel, ett enkelt missförstånd, och jag ser ingen anledning till att bli upprörd över det.