TP-Docs
HTML5 Icon HTML5 Icon HTML5 Icon
TP on Social Media

Recent

Welcome to TinyPortal. Please login or sign up.

April 30, 2024, 03:36:15 PM

Login with username, password and session length
Members
  • Total Members: 3,885
  • Latest: Growner
Stats
  • Total Posts: 195,174
  • Total Topics: 21,220
  • Online today: 147
  • Online ever: 3,540 (September 03, 2022, 01:38:54 AM)
Users Online
  • Users: 0
  • Guests: 117
  • Total: 117

Van start, enkele vragen

Started by raoul, May 24, 2007, 10:20:35 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

raoul

Als eerste kennismaking met TP heb ik mijn forum SMF 1.1.2 met TP uitgebreid. De package installeren leek te lukken, daarna Amber theme toegepast en kreeg als welkomtekst info van Tinyportal dus ziet er goed uit.
Nu ben ik een complete leek wat TP betreft en bemerk volgende zaken, ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen zetten. (BTW, bij settings heb ik gekozen voor "go direct to forum index").

Sorry als het belachelijke vragen zijn maar geraak er echt niet verder in.

1) in het menu "block manager" ontbreken er verschillende iconen bij on/off/move en edit/send, hoe kan ik deze herstellen? Idem bij article manager...
2) Heb een beetje geëxperimenteerd met blokken maar wat ik ook verander, ik zie niets op mijn forum veranderen. Vergeet ik iets? Links heb ik enkel user - search - news - stats, ik denk dat deze uit TP komen?
3) wat betekend op deze site de afkorting RC ?
4) Wat beteknt de knop send in block manager menu? send naar waar?

alvast bedankt

raoul

burglar

1) kopieer de betreffende images uit het default thema naar je huidige thema dus divider.gif en alle tp*.* images

2) moet hier even leeg laten aangezien ik niet zie wat je bedoeld ! doormiddel van een screenie bv. ;)

3) RC staat voor Release Candidate

4) Menu manager waar je een soort van hoofdmenu kan maken voor links en artikelken of downloads wat je maar wilt natuurlijk ....


raoul

Was zelf een beetje aan het experimenteren en stel vast dat het blokken verhaal wel werkt als ik in default thema werk maar niet als ik overschakel naar amber.

Zie ook dat in de filelsit van het package TP er wel files zitten geschreven in de themes default en babylon en niet in Amber.

Heb al eens TP verwijderd en dan eerst in Amber gezet en vervolgens opnieuw geïnstalleerd maar geen verschil.

Heb toch de indruk dat het in het thema zit. Ik gebruik Amber11.

:(

raoul


raoul

Ondertussen reeds getest met andere themes en blijkbaar overal zelfde probleem als met Amber, enkel deafult blijkt te werken.

Als ik bijvoorbeeld aero kies dan is het forum zo breed dat alle block links en rechts er niet meer bij kunnen. Zou het iets met afmetingen te maken hebben?



sheep666


raoul

Bedankt,

Ben er eindelijk in geslaagd om alle fouten eruit te halen zodat de errorlist leeg blijft en zonder enige kennis van php. Ongelofelijk hoe ver je kunt geraken door veel te lezen, wat hulp te vragen en te krijgen en uiteindelijk wat uit te proberen.

Gr

Raoul

sheep666

kijk ook eens op mijn site, misschien doe je tips op?
en ik ben aangemeld als Site of the Month voor de maand mei... misschien wil je wel een stem uitbrengen? ;)

raoul

Quote from: Sheep on May 30, 2007, 01:23:38 PM
kijk ook eens op mijn site, misschien doe je tips op?
en ik ben aangemeld als Site of the Month voor de maand mei... misschien wil je wel een stem uitbrengen? ;)

Had al gezien, ziet er zeer clean uit, kanppe stijl ook.
Waar stemmen?