TP-Docs
HTML5 Icon HTML5 Icon HTML5 Icon
TP on Social Media

Recent

Welcome to TinyPortal. Please login or sign up.

May 02, 2024, 03:04:51 AM

Login with username, password and session length
Members
  • Total Members: 3,885
  • Latest: Growner
Stats
  • Total Posts: 195,176
  • Total Topics: 21,220
  • Online today: 127
  • Online ever: 3,540 (September 03, 2022, 01:38:54 AM)
Users Online
  • Users: 0
  • Guests: 101
  • Total: 101

Blue 101 og Azure --------- Problem fikset :-)

Started by Torill, November 21, 2006, 10:53:51 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Torill

Lurer pÃÆ'Ã,Â¥ en ting.
Jeg har kjÃÆ'Ã,¸pt Blue 101 og Nexus og Asure og installert dem.

Blue 101 kommer ikke "knapper" for Hovedside - Forum - Hjelp osv frem. Kun teksten + det lille rÃÆ'Ã,¸de krysset pÃÆ'Ã,Â¥ hvit bunn.

Og new.gif vises ogsÃÆ'Ã,Â¥ som rÃÆ'Ã,¸dt kryss.
Og det gjelder for Azure new.gif vises ikke pÃÆ'Ã,Â¥ nye innlegg. Frustrerende.

Vet jo ikke om det vises i den engelske varianten da. siden jeg bruker norsk.

En annen ting jeg lurer pÃÆ'Ã,Â¥.........
Er det muligÃÆ'Ã,Â¥ fÃÆ'Ã,Â¥ norsk kalender (merkedager)?

Og sÃÆ'Ã,Â¥ en tredje ting. Gir meg ikke jeg med det fÃÆ'Ã,¸rste. Liker Azure utrolig godt. Spesielt dette med at bredden kan reguleres i forholdt til skjerm.
Men det vil ikke holde seg slik. Det mÃÆ'Ã,Â¥ endres for hvert sidebytte ("husker" liksom ikke instillingene)
Jada jeg skal slutte nÃÆ'Ã,Â¥. :-) KAn ikke stille alle sprÃÆ'Ã,¸smÃÆ'Ã,Â¥l pÃÆ'Ã,Â¥ engang...........hihi

HÃÆ'Ã,Â¥per pÃÆ'Ã,Â¥ tilbakemelding og takker pÃÆ'Ã,Â¥ forhÃÆ'Ã,Â¥nd for svar

Torill








G6Cad

Installerade du alla teman med ditt forum satt till SMF Default tema innan ?
Om du inte haft det sÃÆ'Ã,Â¥ blir det problem med de andra teman annars ;)
Bilderna du saknar kan vara för att du har missat att lÃÆ'Ã,¤gga till alla srÃÆ'Ã,Â¥kmapparna i de nya teman för bilderna som visas pÃÆ'Ã,Â¥ norska eller annat sprÃÆ'Ã,Â¥k ÃÆ'Ã,¤n Engelska.

Du kan kopiera sprÃÆ'Ã,Â¥kfilerna till de nya teman. Min maskin hemma har stannat, sÃÆ'Ã,Â¥ jag kan inte fÃÆ'Ã,Â¥ kontakt med den via remote nu  :-\ Annars hade jag hjÃÆ'Ã,¤lpt dig.

men börja med att kika i language mappen för de teman du har och se att du har mappar för de sprÃÆ'Ã,Â¥k du installerat :)

Torill

QuoteInstallerade du alla teman med ditt forum satt till SMF Default tema innan ?
For BLue 101 ja . Er ikke sikker pÃÆ'Ã,Â¥ Azure men mener det ja........

Ok. men du skal da ikke sitte her nÃÆ'Ã,Â¥  :laugh: Du skal sove du nÃÆ'Ã,Â¥..........hihi

Takk

Torill

bloc

"ny.gif" mÃÆ'Ã,Â¥ kopieres over til Azure mappa. Bare den engelske varianten fÃÆ'Ã,¸lger med. For Blue101 mÃÆ'Ã,Â¥ du ha norske knapper - det skulle vÃÆ'Ã,¦re en zip med de i Blue101 forumet , under "SMF Paid themes" seksjonen.

Skulle hjulpet deg mer, men mÃÆ'Ã,Â¥ komme meg i seng nÃÆ'Ã,Â¥, sÃÆ'Ã,Â¥ jeg kommer meg opp pÃÆ'Ã,Â¥ jobb imorgen. :P :)

Torill

Helt greit skal prÃÆ'Ã,¸ve igjen i morgen og se om jeg fÃÆ'Ã,Â¥r det til.

Sov godt :-)

Torill

Vet ikke hva jeg gjÃÆ'Ã,¸r galt jeg men noe er det tydeligvis og da lurer jeg pÃÆ'Ã,Â¥ en ting. MÃÆ'Ã,Â¥ sprÃÆ'Ã,Â¥kfilene for deafault theme kopieres over i de respektive thememappene slik at det blir f.eks /www/....../Themes/tp_blue101_11rc3/languages/ Settings.norwegian.php i alle de forskjellige theme mappene?

For jeg fÃÆ'Ã,Â¥r ikke de knappene som mangler til ÃÆ'Ã,Â¥ vises.

Har laget en mappe i images som jeg har kalt norwegian og kopiert new.gif dertil men det vil fortsatt ikke vises. Har ogsÃÆ'Ã,Â¥ installert lastet opp de norske knappen manuelt til tp_blue101_11rc3 i en mappe ved navn norwegian men fremdeles liten sukssess. Sukk.
www/....../Themes/tp_blue101_11rc3/limages/norwegian/new.gif

Ja jeg er nok ikke sÃÆ'Ã,Â¥ veldig inne i dette sÃÆ'Ã,Â¥ jeg beklager maset. PrÃÆ'Ã,¸ver sÃÆ'Ã,Â¥ godt jeg kan, men fÃÆ'Ã,Â¥r det ikke til.


G6Cad

settings.norwegian.php mÃÆ'Ã,Â¥ste ligga i language mappen för alla teman ja :)

Sedan ska strukturen vara
forum/themes/dina teman/images/english,
                                            /norweigan
                                            /swedish
                                            /och sÃÆ'Ã,Â¥ vidare

forum/themes/dina teman/languages/settings.english.php
                                 /settings.norweigan.php

och alla andra sprÃÆ'Ã,Â¥k du anvÃÆ'Ã,¤nder, se till att mapparna heter EXACT detsamma som dina srÃÆ'Ã,Â¥kfiler gör, exempel, norweigan.php, bild.noweigan.gif, sÃÆ'Ã,Â¥ det inte blir en mix av namnen


Torill

SÃÆ'Ã,Â¥ da har jeg altsÃÆ'Ã,Â¥ gjort det slik/www/........./Themes/azure_tp_11rc3/languages/settings.norwegian.php  i alle theme mappene

og /www/treffstedet/Themes/azure_tp_11rc3/images/norwegian/

new knappen (new.gif) vises fremdeles ikke.
og hovedside - forum - hjelp - sÃÆ'Ã,¸k -admin - rediger profil - kalender - logg ut vises heller ikke annet enn med rÃÆ'Ã,¸dt kryss i theme blue 101

Er det noe med chmode? jeg vet hvordan jeg skal endre det, men vet ikke til hva.
mappene er languages er 777 og Settings.norwegian.php er 644 i alle theme (ikke dilberths theme der er settings.norwegian.php 666)

og mappe norwegian i images mappen er 755 og gif filene er 644 mens i dilbert theme er den 777 og gif fil er 666

kan det vÃÆ'Ã,¦re noe konflikt der?

Ja jeg bare spÃÆ'Ã,¸r jeg :-)

G6Cad

Det norska sprÃÆ'Ã,Â¥k filerna till Blue101, har du dom ? och kontrollerat att de verkligen finns i rÃÆ'Ã,¤tt mapp med rÃÆ'Ã,¤tt namn pÃÆ'Ã,Â¥ bildfilerna ?

Om du högerklickar pÃÆ'Ã,Â¥ det röda krysset och tar EGENSKAPER sÃÆ'Ã,Â¥ ser du den exacta sökvÃÆ'Ã,¤gen som bild filerna ska ligga i, finns inte mappen eller filen, eller om den har fel namn sÃÆ'Ã,Â¥ ÃÆ'Ã,¤ndra namnet till rÃÆ'Ã,¤tt namn som du fÃÆ'Ã,Â¥tt nÃÆ'Ã,¤r du tog egenskaper pÃÆ'Ã,Â¥ röda krysset :)

Och frÃÆ'Ã,Â¥ga bör man annars dör man  :)

bloc

Hm, for Blue101 er det litt spesielt med hovedknappene..de mÃÆ'Ã,Â¥ faktisk vÃÆ'Ã,¦re i "english" mappa ogsÃÆ'Ã,Â¥.. ::) SÃÆ'Ã,Â¥ prÃÆ'Ã,¸v simpelthen ÃÆ'Ã,Â¥ kopiere alle knapper i "norwegian" over til "english". Hvis du bruker kun norsk pÃÆ'Ã,Â¥ forumet skulle det ikke spille noen rolle.

Torill

Ikke noe hjalp.

Kopierte alle filene i mappen norwegian til den engelske og skrev da over de filene som var der fra fÃÆ'Ã,¸r..........ellers mÃÆ'Ã,Â¥tte jeg ha gitt alle nytt navn

Og sÃÆ'Ã,¸keveien til filene er korrekt og det er der filene skal vÃÆ'Ã,¦re men kommer ikke frem...........er det noe galt pÃÆ'Ã,Â¥ min server da tro? Edit: SÃÆ'Ã,¸kevei til blue filer er http://www./mitt domene/forum/themes/blue ........./norsk/

Det mÃÆ'Ã,Â¥ vel bli galt dersom jeg har forstÃÆ'Ã,Â¥tt det riktig? At alle mappene mÃÆ'Ã,Â¥ ha samme navn slik at ingen mappe kan hete norsk, men mÃÆ'Ã,Â¥ hete nrowegian?


At jeg plager dere unÃÆ'Ã,¸dig men heller bÃÆ'Ã,¸r gÃÆ'Ã,Â¥ andre steder?

Torill

bloc


Torill

Pm sendt men sender en til med brukernavn og passord som du kan bruke :-)