TP-Docs
HTML5 Icon HTML5 Icon HTML5 Icon
TP on Social Media

Recent

Welcome to TinyPortal. Please login or sign up.

May 21, 2024, 06:33:34 AM

Login with username, password and session length
Members
Stats
  • Total Posts: 195,197
  • Total Topics: 21,221
  • Online today: 97
  • Online ever: 3,540 (September 03, 2022, 01:38:54 AM)
Users Online
  • Users: 0
  • Guests: 66
  • Total: 66

Svenska språkfiler i TP

Started by misjka, July 02, 2007, 09:36:32 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

thal

No problem! :)
Det är väl det som är meningen med Open Source, att användarna deltar i utvecklingsarbetet! :)

Jo, jag har hittat beskrivningarna, men jag tycker det är synd att fler sitter och arbetar med samma problem!

[ot]
Förresten, G6 - bra jobbat på supportsidan! Speciellt med tanke på din historia, har följt med i tanken på din resa...

misjka

Ursäkta att jag tjatar sÃ¥ men när kommer det svenska sprÃ¥kpaketet finnas pÃ¥ samma ställe som "alla andra" sprÃ¥kpaket  :tickedoff:... Har fÃ¥tt ominstallera TP flera ggr pÃ¥ flera sajter det gÃ¥ngna Ã¥ret Ã¥ varje gÃ¥ng är det sÃ¥nt fibblande innan man fÃ¥r tag i översättningen...

Vill inte klaga pÃ¥ dig G6, för du gör ett kanonjobb här, men jag kan inte heller bara svälja min frustration... Ã... inte blir det bättre av att samtliga mina sajter drabbats pga att turkiska extremisthackare har varit framme :(...

G6Cad

Du får helt enkelt lov till att sväälja det, eller så får du fixa översättningen själv.
Jag kan helt enkelt inte svara på varför ni har sånt trubbel med det svenska språkpaketet, jag har installerat så otroligt många siter nu på olika hosts och sub domänder, olika SQL versioner och samma sak med PHP. Det fungerar klockrent varje gång.
Jag tror helt enkelt att ni inte förstår funktionerna i hur ni ska göra för att lägga till fler språk i SMF (för det är SMF som hämtar in formatet till TP också) Simplemachines.org kanske kan ge er en bättre guide i hur ni ska göra.

Eller helt enkelt, SKIPPA utf8 som ni envisas med att använda trotts att allting blir segt, långdraget och mycket svårare att handskas med.
Gör om forumet till vanlig standard ISO så får ni det mycket lättare.
Jag för min del kommer alltsÃ¥ inte att lägga ner mer tid pÃ¥ TP V098 sprÃ¥kfiler som jag vet fungerar väl  dÃ¥ jag använder dom själv pÃ¥ flera olika forum (bÃ¥de egna och pÃ¥ andras).  :-\

misjka

Mmm, jag klagar nu inte primärt pÃ¥ innehÃ¥llet i sprÃ¥kpaketet utan pÃ¥ att öht inte hitta paketet under Downloads-sektionen här i TP-portalen  :'(... Jag mÃ¥ vara blind, men...


G6Cad


misjka

Ja, det unnar jag dig verkligen G6  :D!

Ah, nu hittade jag ju pÃ¥ sprÃ¥kpaketet under Downloads, fast för v097  ??? Det jag efterlyste var bara att svenska skulle ligga pÃ¥ samma självklara plats som de andra sprÃ¥ken för 098... Inget annat  ;)

Tack!

G6Cad

Paketen för SV TP v098 ligger under ( TP kategorin ) sedan under TP Translation for v098

Jag länkade till de rätta paketen i min förra post.


misjka

En annan fråga, som i varje fall jag misstänker skulle spara er en del onödiga supportärenden (?):

- Språkpaketet för SMF innehåller hela sökvägen från Themes och nedåt å därför piece of cake att installera - bara att packa upp i forumets huvudkatalog and off you go!

Med TP-paketet får man däremot försöka lista ut, dvs läsa sig till på olika vis, var grejjerna ska läggas... Vore det inte enklare att följa den "konvention" som SMF tillämpar?

G6Cad

I tp v098 så är det bara 4 filer med språksträngar, och instruktioner om dessa finns i doc sectionen, MEN jag kan lova att det blir samma trädstruktur i nästa version då det är många fler språkfiler som kommer att vara i den.
TP V1 kommer att ha separerat en massa funktioner och även nya som mer eller mindre installeras som moduler till TP.
Med detta kommer det att vara uppsatt på precis samma sätt som de andra språkpaketen, dvs, en trädstruktur men början i forum root katalogen. forum/themes/languages/

Det är en av de största anledningarna till aatt jag inte ändrar de gamla, TP V1 har så många ändringar och massa nya funktioner så tiden det tar att bara testa Alpha filerna är ganska drygt just nu.