TP-Docs
HTML5 Icon HTML5 Icon HTML5 Icon
TP on Social Media

Recent

Welcome to TinyPortal. Please login or sign up.

April 30, 2024, 02:43:29 PM

Login with username, password and session length
Members
  • Total Members: 3,885
  • Latest: Growner
Stats
  • Total Posts: 195,174
  • Total Topics: 21,220
  • Online today: 147
  • Online ever: 3,540 (September 03, 2022, 01:38:54 AM)
Users Online
  • Users: 0
  • Guests: 129
  • Total: 129

Behöver hjälp med Installation av TP med SMF 1.0.7.

Started by Eatthedirt, August 08, 2006, 03:13:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Eatthedirt

Hej jag undrar om det inte finns nÃÆ'Ã,Â¥got lÃÆ'Ã,¤ttare sÃÆ'Ã,¤tt att göra för att fÃÆ'Ã,Â¥ upp detta addonet pÃÆ'Ã,Â¥ sitt forum (TinyPortal)

Försöker lÃÆ'Ã,¤sa i forumet men fattar inte mycket av det efter som jag aldrig kommit in i codnings vÃÆ'Ã,¤rden osv.

Jag kan ej ladda upp pga safe mod, men dÃÆ'Ã,¤r tar det stopp igen lÃÆ'Ã,¤ste dÃÆ'Ã,¤r i safe mod posten men det gjorde mig inte smartare   hehe

jag anvÃÆ'Ã,¤nder  SMF 1.0.7. med temat Helios Multi design by Bloc

Vilket ÃÆ'Ã,¤r det lÃÆ'Ã,¤ttase sÃÆ'Ã,¤ttet att installera TP pÃÆ'Ã,Â¥? kÃÆ'Ã,¤nns svÃÆ'Ã,Â¥rt att hitta det i forumet för finns 1000 olika post osv och den ena avancerade ÃÆ'Ã,¤n den andra. din post va bra men e ju fortfarande dessa codninger osv som safe mod manual install osv efter som mitt forum e uppe sedan en tid tillbax


Tror du det finns nÃÆ'Ã,Â¥gon hjÃÆ'Ã,¤lp för mig ?

Mvh Patrick

G6Cad

Hejsan och vÃÆ'Ã,¤lkommen :)

Jag förmodar att du redan försökt att installera TP genom din pakethanterare i ditt forum? och inte kommit nÃÆ'Ã,Â¥gonstans med den?
Om du inte har försökt sÃÆ'Ã,Â¥ tanka ner TinyPortal V.086 http://www.tinyportal.net/smf/index.php?action=tpmod;dl=item99 och öppna din Administrations panel i SMF forumet du har installerat, BlÃÆ'Ã,¤ddra fram till paketet du nyss tankade ner och vÃÆ'Ã,¤lj att skicka upp, DÃÆ'Ã,¤refter klickar pÃÆ'Ã,Â¥ pÃÆ'Ã,Â¥ applicera modifikationen och Tp borde installera om din host inte har restriktioner pÃÆ'Ã,Â¥ filerna.
Fungerar inte detta sÃÆ'Ã,Â¥ fÃÆ'Ã,Â¥r det bli den manuella versionen

Om du tankar ner TP.V086 Manual install package frÃÆ'Ã,Â¥n downloads hÃÆ'Ã,¤r pÃÆ'Ã,Â¥ TinyPortal http://www.tinyportal.net/smf/index.php?action=tpmod;dl=item100
och laddar upp filernamanuellt genom nÃÆ'Ã,Â¥got FTP program eller din Cpanel om din host har sÃÆ'Ã,Â¥dant.
Sedan tar du o laddar ner filerna hÃÆ'Ã,¤r i denna post och ersÃÆ'Ã,¤tter dom med de gamla genom FTp eller Cpanel.
NÃÆ'Ã,¤r detta ÃÆ'Ã,¤r gjort sÃÆ'Ã,Â¥ öppnar du upp ditt forum genom firefox eller internet explorer och skriver i rÃÆ'Ã,¤tt adress i adressfÃÆ'Ã,¤ltet sÃÆ'Ã,Â¥ det gÃÆ'Ã,Â¥r till http://www.dindomÃÆ'Ã,¤n.se/forum/manual_tp_install.php och sÃÆ'Ã,Â¥ ska databasenuppdateras med korrekt information.
DÃÆ'Ã,¤refter ÃÆ'Ã,¤r det bara att refresha browsern och TP ska vara installerat o klart.

ska till /forum/ katalogen i ditt forum
Index.php

till /forum/themes/default/
index.template.php

till /forum/sources/
Load.php
ManagePermissions.php
Subs.php


PÃÆ'Ã,Â¥ dessa filer du byter ut med dessa, Gör BACKUP pÃÆ'Ã,Â¥ de gamla.

Lycka till