TP-Docs
HTML5 Icon HTML5 Icon HTML5 Icon
TP on Social Media

Recent

Welcome to TinyPortal. Please login or sign up.

May 02, 2024, 02:30:15 AM

Login with username, password and session length
Members
  • Total Members: 3,885
  • Latest: Growner
Stats
  • Total Posts: 195,176
  • Total Topics: 21,220
  • Online today: 120
  • Online ever: 3,540 (September 03, 2022, 01:38:54 AM)
Users Online
  • Users: 0
  • Guests: 105
  • Total: 105

problem med TP vers 0.9.7 och dito teman

Started by lillan, January 19, 2007, 01:25:23 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lillan

Hej!
Jag har installerat smf 1.1.1 final och ovanståend TP 0.9.7. Tanken var att ladda upp teman som skulle vara kompatibla med just dessa två versioner, men hur jag än laddar upp dem så får jag detta felmeddelande:

Paketet du försökte ladda upp är antingen inte ett giltigt paket,
eller så har det blivit skadat.


Nog förstår jag att det är nåt fel - men då jag laddar upp teman som ska vara kompatibla så undrar jag vad jag gör för fel. Hjälp någon?

mvh/Lillan

G6Cad

Ett litet fel ja :)
Men om du provar att installera temorna från Teman och utsenden istället så ska det fungera bättre :)

Admin/themes and layout/ Browse till zip filen och välj installera.
En varning dock.
Se till att ALLTID ha SMF standard temat som användar tema när du installerar andra teman, annars så importerar inte installeraren de nödvändiga filerna :)

Och se till att du laddar ner TP converterade teman så du inte bara har SMF för då kommer inte tinyportal att visas någonstans.

Välkommen hit lillan :)

lillan

Aaaahhhhh....ja där ser man. DÃ¥ vet jag   ;D

Nu är det kirrat. TACK!

lillan

#3
Måste fråga en sak till - det verkar ha "försvunnit" länkar under konfigurationen i administrationen:
--------------------------------------------------------------
Konfiguration
Inställningar och alternativ
Serverinställningar

                                        <----  stort glapp

Nuvarande tema
Tema- och layoutinställningar
---------------------------------------------------

Ska det bara vara så få eller har nåt hänt????

Sedan undrar jag hur jag ska få en länk på framsidan (index.php) som leder in där alla forumets tavlor/kategorier finns? Typ "forum"...

mvh/Lillan

G6Cad

Det brukar bli så när man har andra modifikationer installerade.
Om du sätter tillbaka forumet till Default och Engelska, så ser du vilka strängar som saknas och därmed ochså vilket mod som du behöver editera språkfilerna till.

En länk till forumet är bra att skriva in också, då ser man lättare vad som kan tänkas fattas :)

Dragon_Hunter

Hej! Har en liten fråga.. Jag har TP v0.9.71 och jag får fel så fort jag försöker komm in på den hära filen för att ställa in den TP så den funkar tp_install.php vad gör jag för fel och ska det inte finns någon config.php och sql fil så man kan få in den i mysql data base? Tack på för hand..

G6Cad

Om du tittar på filen så ser su att den heter manual_tp_install_version nummer.php, så om du byter namn på filen till manual_tp_install.php så kommer den att hitta filen för installationen av databasen

Dragon_Hunter

Den filen jag har heter sÃ¥ här  manual_tp_install_0971.php sen sÃ¥ har jag en som heter sÃ¥ här ocksÃ¥  tp_install.php .. Men i tp_install.php fÃ¥r jag massor med fel meddelande och i den hära fÃ¥r jag fel pÃ¥ rad 5 manual_tp_install_0971.php.. Vad kan det vara för fel dÃ¥?

Dragon_Hunter

Oki så jag ska ta bort det hära manual_tp_install.php ska jag gör så eller är det som är felet? Men varför får jag fel i tp_install.php ?

G6Cad

Har du använt hela paketet för manuall installation, och sedan försökt installera det via pakethanteraren?

Vad u kan göra är att helt enkelt ta ner paketet för manuell installation, extrahera filerna och sedan skicka upp dom till ditt forum genom FTP.
Sedan tar du zip filen som finns i installations forumet här, första sticky posted finns den.
Extrahera den också och skicka upp och välj "skriv över" de gamla filerna, och sedan pekar du din browser till manual_tp_install.php och det bör vara de hela :)