TP-Docs
HTML5 Icon HTML5 Icon HTML5 Icon
TP on Social Media

Recent

Welcome to TinyPortal. Please login or sign up.

Members
Stats
  • Total Posts: 195,996
  • Total Topics: 21,327
  • Online today: 386
  • Online ever: 8,223 (February 19, 2025, 04:35:35 AM)
Users Online
  • Users: 0
  • Guests: 310
  • Total: 310

Trenger hjelp (helt fra starten)

Started by Vacuum-, February 08, 2007, 04:45:43 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vacuum-

Hei, nå har jeg bestemt meg for å ordne et forum for bandet In Flames, og jeg har tenkt og bruke SMF med TP. Så hvis det er noen Nordmenn her som har erfaring med MSF og TP setter jeg pris på om du tar kontakt og kan hjelpe meg. Selv har jeg vært borti noen forum før og har en kar fra Finland som vil hjelpe til men jeg er ikke verdensmester i engelsk.. Så om noen her er nordmenn og er veldig flink til å forklare håper jeg at du tar kontakt ASAP for å hjelpe meg ;)

Mvh Vegard aka. Vacuum-

knat

Hvis der er noget specifikt du skal ha hjælp til sÃ¥ kan du bare skrive det her. SÃ¥ skal jeg nok se om jeg kan hjælpe dig  ;)

Vacuum-

Vel, Egetlig så har jeg NULL erfaring med SMF men har sett enkelte Forum som det er så klasse over men jeg aner absolutt ingenting! Så egentlig trenger jeg i det minste skandinavisk veiledning for å i det hele tatt ha noen sjangs på å klare det ;p

knat

SÃ¥ du har slet ikke installeret SMF/TP endu ??  :coolsmiley:

Jeg kan hjælpe dig hvis du skriver dine problemer her efterhÃ¥nden som de dukker op  :)

Vacuum-

Må liksom bare få WINzippen til å fungere igjen slik at jeg får UNzippet den derre pakken jeg måtte laste ned. Eller går det ann å lage med browser ?

knat

Har du installeret SMF ?

Den pakke du snakker om er det TP ? Hvis det er Tinyportal sÃ¥ skal du ikke pakke den ud men uploade den til din Packages mappe og installere den via SMF package manager  ;)

Vacuum-

Det er SMF pakken. Har akkurat åpnet den. Men helt ærlig skjønner jeg ikke så mye enda.. MEn skal sette meg litt mere inn i det når jeg får tid.. ;)

knat

Ok - Jeg vil sige at det nok er en god plan at sætte sig ind i SMF først og sÃ¥ installere TP nÃ¥r du er blevet fortrolig med selve SMF  ;)

Vacuum-

Hmm. Jeg har SMF pakken men skal liksom prøve å installere det men det er da bare PHP installer ? Skal det være sånn ?

knat

Du skal pakke SMF ud og uploade den via et FTP program.. derefter skal du installerer SMF ved hjælp af din internet Browser.

Du skal have følgende ting klar inden du installerer

FTP
server adresse / ip
Login navn
kodeord

Database / MSQL
Server adresse / ip
Databasens navn
login navn
kodeord

G6Cad

Vacuum-

Om du behöver hjälp med installationen så kan du skicka ett PM till mig med konto uppgifterna till ditt webhotell, Cpanel/kontrollpanel samt databas och phpmyadmin så kan jag installera SMF ochTP till dig.

This website is proudly hosted on Crocweb Cloud Website Hosting.