Vill minnas att jag i en ganska tidig version av TP efterlyste en scrollbar till blocket Recent Topics... Handlade säkert om version 0.7.x eller nåt sånt... Fick då hjälp av IchBin, tror jag det var, som fixade till ett javascript som ordnade biffen... Dock, vid nästa TP-uppgradering försvann naturligtvis denna scrollbar å sen har vi i vårt forum fått klara oss utan... Men, fortfarande efterlyser vi allihop en scrollbar för Recent Topics :-\.
Min fråga: Kommer det att finnas en scrollbar till version 1 av TP?
Inte vad jag vet om just nu.
Men den som ichBin gjorde ska finnas och fortfarande fungera. Tror den ligger någonstans i Block code and snippets.
Borde vara ganska högt upp för jag läste den tråden för inte all så länge sedan.
http://www.tinyportal.net/index.php?topic=4018.msg33390#msg33390
Fann den :)
Ahhhhh, hääääärligt - tack :laugh:!
Nope, förnixen :o...
Det där var autoscroll, å den vill jag inte ha (förutom att jag inte vill ha den funktionen, så betedde den sig helskumt i min portal :o)... Nej, jag är ute efter en scrollbar där man kan scrolla själv...
Tjötade förnixen med Bloc om det här i februari (http://www.tinyportal.net/index.php?topic=2001.msg23100#msg23100), tydligen...
Men nu när jag letar igenom arkivet med mina inlägg hittar jag inte första gången jag tog upp saken och fick den åtgärdad...
Jeg skal legge til den igjen for Recent topics blokken. Det blir først i TP 0.9.8, men selve koden er ikke så veldig vanskelig å forandre. Prøv å finne dette i TPortalBlocks.template.php:
$what=ssi_recentTopics($num_recent = $context['TPortal']['recentboxnum'], $bb, $output_method = 'array');
// Output the topics
$counter=1; $cmax=count($what);
echo '
<div style="width: 100%; overflow: hidden;">';
Og bytt ut med dette:
$what=ssi_recentTopics($num_recent = $context['TPortal']['recentboxnum'], $bb, $output_method = 'array');
// Output the topics
$counter=1; $cmax=count($what);
echo '
<div style="width: 100%; overflow: auto; height: 20ex;">';
Sett "10ex" til hva du vil.."10" er hvor mange linjer som skal synes før scrollbar brukes. "ex" er høyden på bokstaven "x".
I see it here Bloc..
Yes, I just uploaded the change to see it working. Actually..I need to set it at least 20ex. Gonna change the code too.
Misjka, det ser ut som 20ex er en bedre høyde, men bruk gjerne andre verdier.
Ah, tack för det Bloc :laugh:!
Skall prova så snart jag kan, å ber om att få återkomma med feedback.
OK, works like a charm - just as usual >:D!
40ex var en lagom höjd för min del!
1000 tack, Bloc ^-^!