TP-Docs
HTML5 Icon HTML5 Icon HTML5 Icon
TP on Social Media

Recent

Welcome to TinyPortal. Please login or sign up.

March 29, 2024, 11:53:17 AM

Login with username, password and session length
Members
Stats
  • Total Posts: 195,106
  • Total Topics: 21,213
  • Online today: 358
  • Online ever: 3,540 (September 03, 2022, 01:38:54 AM)
Users Online
  • Users: 0
  • Guests: 80
  • Total: 80

dessa språkfiler

Started by kallemac, October 16, 2007, 09:27:51 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kallemac

Efter att mitt webbhotell blivit raderat och min site varit nere i 2veckor så är det åter dags att köra igång.
Importerat sql filen i phpmyadmin, funkar klockrent! Installerar SMF igen, allt funkar klockrent.

Sedan kommer bekymren! Alltid samma sak när jag ska installera TP. Språketfilerna driver mig till vansinne!
Fattar inte att det ska bråka varje gång. Läser alla tips. Har man utf8 i default ska man tanka ner tp098utf8swedish, har man inte det så gör man tvärtom och laddar hem tp098swedish. Spelar ingen roll vad jag gör ena gången ser man TP inställningarna i Admin men när man går ut till forumet så är å ä ö knas. Nu har jag avinstallerat tp i väntan på en lösning.
Använder SMF 1.1.4 och vill använda tp098.

NÃ¥gon som har ett tips vad det kan vara?

kalle

G6Cad

Förstår inte varför du har sådana problem, har använt filerna otaliga gånger med bra resultat varje gång.
Har dock sett något liknande för ett annat språk (kommer inte ihåg vilket) men det hade med SQL versionen att göra.

En backup av en databas till samma webhotell med samma filer och konfiguration ska inte bete sig olika då kodningen ska va den samma.

Det ända jag kan föreslå är att du läser om kodningen i databaserna på SQL s hemsida och hur man ändrar den så den kan läsa mer än en kodning

kallemac

Quote from: G6 on October 16, 2007, 09:48:39 PM
Det ända jag kan föreslå är att du läser om kodningen i databaserna på SQL s hemsida och hur man ändrar den så den kan läsa mer än en kodning

har läst om kodningen och det mesta verkar fungera utom en sak.
När man tittar pÃ¥ ett inlägg sÃ¥ fÃ¥r jag detta "Författare    �mne:"   har letat i php filerna men jag lyckas inte lokalisera vart denna rad finns nÃ¥gonstans sÃ¥ jag kan ändra till "Ämne" NÃ¥gon som vet vart den ligger?



G6Cad

Daniel på simplemachines.org kan svara på den frågan bättre eftersom det är i forumet den funktionen finns.

kallemac

Quote from: G6 on November 12, 2007, 07:24:15 AM
Daniel på simplemachines.org kan svara på den frågan bättre eftersom det är i forumet den funktionen finns.

tack! ska fråga där istället!