TP-Docs
HTML5 Icon HTML5 Icon HTML5 Icon
TP on Social Media

Recent

Welcome to TinyPortal. Please login or sign up.

April 18, 2024, 01:36:21 PM

Login with username, password and session length
Members
  • Total Members: 3,885
  • Latest: Growner
Stats
  • Total Posts: 195,164
  • Total Topics: 21,219
  • Online today: 192
  • Online ever: 3,540 (September 03, 2022, 01:38:54 AM)
Users Online
  • Users: 0
  • Guests: 73
  • Total: 73

Strul med Shoutboxen

Started by kallemac, January 09, 2008, 07:10:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kallemac

Jag har fått strul med min Shoutbox jag får detta meddelande när jag försöker skiva i boxen.

""Not Acceptable

An appropriate representation of the requested resource /forumet/index.php could not be found on this server.

Apache/2.2.6 (Unix) mod_ssl/2.2.6 OpenSSL/0.9.8b mod_auth_passthrough/2.1 mod_bwlimited/1.4 Server at server.nu Port 80"

övriga forumet fungerar klockrent, någon som vet vad detta beror på?

G6Cad

Har din host uppdaterat servern ?  Detta felet har kommit upp pÃ¥ senare tid, men bara för me som har fÃ¥tt sina servrar uppdaterade (SQL)

Felet ligger på hosten och meddelandet (som registreras) är error 406

Om du söker på det på google så har du lite mer kött på benen när du kontaktar din host.

kallemac

som jag ser så har dom uppdaterat Apache-servern igår. Det är den som spökar då.

Tack!!


kallemac

#3
Har varit ikontakt webbhotellet, men dom vet inte riktigt vad det kan bero på.
Det här får dom fram när dom går in och tittar på felmeddelande, vart dom ser detta meddelande vet jag inte.

"
ModSecurity: Access denied with code 406 (phase 2). Pattern match "(?:\\\\b(?:(?:n(?:et(?:\\\\b\\\\W+?\\\\blocalgroup|\\\\.exe)|(?:map|c)\\\\.exe)|t(?:racer(?:oute|t)|elnet\\\\.exe|clsh8?|ftp)|(?:w(?:guest|sh)|rcmd|ftp)\\\\.exe|echo\\\\b\\\\W*?\\\\by+)\\\\b|c(?:md(?:(?:32)?\\\\.exe\\\\b|\\\\b\\\\W*?\\\\/c)|d(?:\\\\b\\\\W*?[\\\\\\\\/]|\\\\W*?\\\\.\\\\.)|hmod.{0,40}? ..." at ARGS:action. [id "950006"] [msg "System Command Injection. Matched signature <;id>"] [severity "CRITICAL"] [hostname "reine.nu"] [uri "/forumet/index.php?action=tpmod;id=shout"] [unique_id "ZesJqsP22wQAAHxXbkMAAAAK"]

"

Det roliga är att om man använder sig av "Visa Senaste" därifrån kan man skicka en shout.
Hur kommer man runt detta?

Nu får jag meddelande från medlemmarna att när man ska skicka en röstning får man samma felmeddelande, men bara om man gör det från startsidan, klicka för att läsa ämnet för att sedan rösta då fungerar det.

Nu blir jag trött, ska jag byta webbhotell?  :'(




G6Cad

Ja, det är inte mycket vi kan göra åt det, som felmedelandet visar så tillåter inte servern att scriptet läses in.
Det har ju fungerat innan deras uppdatering av mjukvaran så kan dom inte fixa felet så får dom väl betala tillbaka pengarna du lagt ut och sedan se dig om efter en ny server.

en host att rekomendera är www.tinyportalhosting.net där kommer du ha överlägsen hjälp med smf och tp eftersom det är team medlemmar som har den hosting servicen, den är optimerad för just denna software.

kallemac

hur mycket måste ändras om man byter till ett annat webbhotell? sökvägar och sånt måste ju bli helt fel?

G6Cad

En hel del, men du har verktyg du kan använda dig av för just det ;)

simplemachines.org har en fil som heter repair_settings.php som guidar dig samtidigt som det ändrar alla urls till de nya.
Hur och vad du gör med filem finns det information om på SMF

kallemac

repair_settings.php verkar vara ett kanonprogram! Tack för hjälpen!
Kan bli så att det blir ett nytt webbhotell på www.tinyportalhosting.net, men avvaktar en stund och ser vad medlemmarna anser om detta.