TP-Docs
HTML5 Icon HTML5 Icon HTML5 Icon
TP on Social Media

Recent

Welcome to TinyPortal. Please login or sign up.

April 19, 2024, 04:43:44 AM

Login with username, password and session length
Members
  • Total Members: 3,885
  • Latest: Growner
Stats
  • Total Posts: 195,164
  • Total Topics: 21,219
  • Online today: 266
  • Online ever: 3,540 (September 03, 2022, 01:38:54 AM)
Users Online
  • Users: 0
  • Guests: 203
  • Total: 203

TP på dansk?

Started by maclane, April 18, 2007, 08:17:09 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

maclane

Hey alle..

Jeg har forsøgt at finde sprogfiler på dansk, men forgæves. Er der nogle her som kan hjælpe?

Maclane

bloc

Faktisk har ingen tilbudt seg å oversette til dansk..men du kunne kanskje bruke Norsk eller Svensk som utgangspunkt, siden de er noenlunde like ?

maclane

Ja... har faktisk tænkt mig at oversætte det. Må bare lige finde tiden... takker!

bloc

Det hadde vært kjempefint om du fikk til. :)

Halfheart

Jeg skal bruge TP på dansk, jeg vil meget gerne oversætte, hvis det bare drejer sig om ca 1000 ord.

Jeg skal dog bare have en fil eller noget jeg kan arbejde på. Jeg er noget ny med hendsyn til selve kodning af portaler og lign.

OG hvis jeg får en fil / list eller lign, skal det være på engelsk. Jeg forstår ikke svensk eller norsk lige så godt.

G6Cad

Du kan lasta ner det engelska språkpaketet som finns i nerladdningssektionen och översätta filerna från den till Danska :)

Halfheart

#6
hey - super hurtigt svar

mener du denne fil? http://www.tinyportal.net/index.php?action=tpmod;dl=item802 ?

Denne fil kan jeg ikke download, den kommer på min disk med 0kb
Downloaded hele portalen og tager language packen ud pakken.
De filer der skal oversættes er:
TPhelp.english
TPmodules.english
TPortal.english
TPortalAdmin.english

Har jeg ret?

OG UTF-8 er noget andet end almindelig oversættelse?

G6Cad

Ja, det ska vara rätt länk, får be Bloc att se över den download länken.
Men filerna är rätt, det är de som ska översättas till Danska.
utf8 är inte standard på SMF eller TP, det är "option" eller hur man nu kan uttrycka det.
iso är standard än så länge på både SMF och tinyportal.
Men kan du så är du mer än välkommen att göra båda, det är ganska enkelt att göra en utf8 compatibel översättning när man väl har gjort iso.

asundrus

Det ville være kanon hvis nogen gad gå igang med en dansk oversættelse, jeg er selv gået lidt igang, men det tar sgu noget tid, og tid har jeg ikke meget af lige pt.

incubo

#9
Hvor langt er man nået til? -kan være jeg kan bidrage....er der et fælles sted til oversættelse? hvor ser jeg hvad der mangler?

Incubo

spiritworld

En dansk översättning hade varit wünderbar! :D

NannyDog.dk

#11
Den danske oversættelse er klar!

Den er sendt til moderator, og venter kun på godkendelse :)

Halfheart

#12
Respekt!
Jeg blev selv fanget af tiden!

Har lige forsøgt at installere dansk.

Mit problem er at når jeg vælger Dansk som sprog, så forsvinder "knappe" til forum i header menu'en

Samt alle admin valgt til tinyportal, i admin siden.

Samt - shout knappen i shout <suk>

Hvad går galt eller hvad skal jeg rette til?

NannyDog.dk

Ja...der blev jeg selv lettere grÃ¥hÃ¥ret, men langt de fleste af de danske sprogfiler du har hentet til SMF, er ikke! oversat...jeg har brugt 2 dage pÃ¥ at gennemse det hele  :-\ Du er desværre nødt til at kigge samtlige sprogfiler igennem, se om de er oversat, og sikre dig de er konverteret til danish-utf8...ellers virker skidtet nemlig ikke  :-\

Omkring dine ikoner der er forsvundet...du skal oprette en ny mappe via din FTP, i det Theme du har valgt at benytte.  For at være sikker pÃ¥ stien, sÃ¥ højreklik pÃ¥ en af de ikoner der er forsvundet, og vælg Egenskaber...der finder du den præcise sti. NÃ¥r du har lavet en mappe, kopierer du alle ikonerne over fra den engelske tilsvarende mappe, og sÃ¥ spiller det igen  :up:

HÃ¥ber jeg har forklaret det sÃ¥ det er til at forstÃ¥...ellers prøver jeg gerne igen  ;)

Halfheart

#14
super svar alt virkede smukt. DOG der er lige nogle små ting i den fil der hedder

TPortal.danish-utf8

Jeg har fx rettet "FORUM" til "Forum". Jeg sidder i øjeblikket og retter resten af filen til.

Der er et lækkert arbejde du har lavet. Jeg vil dog gerne lige lave nogle fin justeringer - Jeg leder fx efter hvordan jeg får teksten" Galleri der hvor der er plads i menu'en.

Hvor skal jeg gøre af filen? Portal mangler noget mere fin pudsning, men nu er FORUM ændret til Forum

Hold da op noget fedteri for at få det til at køre - jeg måtte kopierer indholder at en fil over i en anden bare for at få Gallery linket til at virke.

Jeg lover at lave en post om hvordan det skal virke!


NannyDog.dk

Mange tak  :)

Jeg kan nemmest forklare det, udfra hvordan jeg selv håndterer mine filer på mine sites.

Via min Ftp-client, henter jeg den fil som skal redigeres. Når jeg er færdig og den er gemt, ryger den retur til samme! directory. Hvis du får den lagt forkert, går det helt! galt.

Jeg bruge FileZilla, for den nye version af SmartFtp, kan jeg slet ikke finde rundt i. FileZilla er supernem at bruge, og sÃ¥ kommer den med dansk interface - det er jo helt perfekt!  :up: Der kan du højreklikke pÃ¥ den fil som skal rettes, og nÃ¥r du gemmer den og gÃ¥r tilbage til FileZilla, sprøger programme selv om du vil uploade filen. TopSmart!  :coolsmiley:

- og ja - det er SÃ... irriterende at finde ud af, at 75% af de danske sprogfiler ikke er oversat, men nÃ¥r det r gjort, er det lækkert. Dog har jeg stadig lidt problemer med et par af mine installerede pakker...men jeg skal nok fÃ¥ dem knækket  >:D

Halfheart

Super nice!

Hvilke pakker har du installeret?
Jeg er noget i tvivl om hvad jeg skal instalere af ekstre pakker - nogen gode forslag?

NannyDog.dk

Jeg har hentet Invite og Link pakkerne ned og installeret dem, men selvom jeg har oversat alle filerne, virker de stadig ikke  :o