TP-Docs
HTML5 Icon HTML5 Icon HTML5 Icon
TP on Social Media

Recent

Welcome to TinyPortal. Please login or sign up.

September 26, 2023, 06:56:46 AM

Login with username, password and session length
Members
Stats
  • Total Posts: 194,549
  • Total Topics: 21,181
  • Online today: 97
  • Online ever: 3,540
  • (September 03, 2022, 01:38:54 AM)
Users Online
Users: 0
Guests: 70
Total: 70

Van SMF naar SMF + TP met behoud van de oude DB gegevens?

Started by Osmonicar, June 10, 2007, 10:54:27 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Osmonicar

Ik heb reeds een tijdje een SMF (zonder TP) forum draaien daardoor zijn natuurlijk verschillende bestanden aangemaakt die via SQL benaderd worden. Het koor, waarvoor dit Forum draait is steeds enthousiaster geworden en wil nu heel graag dat het Forum word uitgebreid met de TP functionaliteit. Ik heb geprobeerd om TP te installeren maar dat lukt dus niet, kennelijk te veel andere Mods geïnstalleerd waar TP geen raad mee weet.
Ik dacht toen ik installeer de heleboel vanaf het begin opnieuw (maar nu vanaf het begin wel met TP) en als alles naar wens draait verander ik gewoon de boel in Settings.php en klaar is Kees. Maar dat wil dus niet lopen de Dbase kan niet worden gevonden krijg ik steeds als fout melding. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Om kort te gaan ik wil een oude versie van SMF vervangen door een nieuwe versie van SMF + TP maar met gebruik van de gegevens bestanden die met de eerste versie zijn opgebouwd. Anders zou je alle Members opnieuw moeten invoeren, alle Topics zouden verloren gaan en dat moet toch anders kunnen.

Wie kan me helpen of voorzien van goede suggesties?

PS

Ik heb het Forum nog draaien in de oude versie dus zonder TP

Alvast bedankt

burglar

1. download het upgrade pakket
http://www.simplemachines.org/download/index.php?thanks;filename=smf_1-1-2_upgrade.zip

2. bewaar je originele settings.php hier staAt cruciale informatie voor je datAbse / user / pAssword

3. deinstalleer alle mods van te voren

4. instAlleer TP als je eerste moda

zo zou je het moeten doena

upload het upgrade pakket en overschrijf je oude forum bestanden a Let wel op ... in dit pakket zit geen settings.php en settings_bak.php.... run upgrAde.php  na de upgrade kan je upgrade.php verwijderen....

installeer dan eerst de tp-taal naar /Themes/defAult/languAges/dutch

installeer hierna tportal.... Alvast success ;)

Osmonicar

The Burglar!

Bedankt voor je reactie maar alvorens ik ga doen wat je me hebt voorgesteld heb ik toch nog wat vragen.

• Blijven de gegevens (het leden bestand, alle post die geplaatst zijn, enz enz) ook na je voorgestelde actie behouden?
  • Kan ik een back-up maken zodat ik, als het fout gaat terug kan naar de oude situatie?
  • Van een klein aantal van de reeds geïnstalleerde Mods zijn de Packages niet meer aanwezig op de server (om ruimte te besparen) heeft dit nog consequenties?
  • Ik heb reeds SMF versie 1.1.2 draaien
  • Dit is de lijst met reeds geïnstalleerde Mods
  • 1.     SMF Gallery Lite     1.7.1
    2.    Custom Action Mod    2.04
    3.    SMF File Manager    1.0.3
    4.    Custom Profile Field Mod    3.16
    5.    Color Bar    2.0
    6.    Zodiac 13Moon    1.1
    7.    Download 1.1 RC3
    8.    Load Standard Language    1.0.1
    9.    Enhanced Calendar    1.1
    10.    Media Center    1.0
    11.    Admin Modification Menu Section    1.0.2
    12.    PhpInfo    1.1
    13.    Additional Membergroups on Profile    1.0
    14.    Global Headers Footers    1.3
    15.    Users Online Today Mod    1.4.0
    16.    vMulticolor-Stars Mod    0.99
    17.    Member posts recount    0.5
    18.    Order News    1.0.1
    19.    SMF Shoutbox    1.15b
    20.    Custom Board Sort    1.0
    21.    Faster Parsecode    1.10
    22.    Table From CSV    1.24
    23.    Contact Page    1.0
    24.    New Topic Button    1.0
    25.    SMF Achat ALPHA    0.2.0
    26.    SMF Links    1.6.3
    27.    SSI Membergroup    1.0
    28.    SMF Staff Page    1.5.1
    29.    Moderator Activity Report for SMF1.1.2
    30.    Avatar on Member List    1.0
    31.    Who Voted What?    1.1.2
    32.    SMF Sitemap    1.1.3
    33.    SearchResultsMod    1.0
    34.    Profile User Action    1.1
    35.    Ad Managment    2.3
    36.    68 High Quality Avatars depicting occult symbolism old and new    1.0
  • Is de volgorde van deinstalleren nog van belang voor het hele proces?
  • Ik gebruik ook nog een aantal "Profiel Gebruikers Velden" voor de Naam, Adres, Woonplaats gegevens. gaan die gegevens allemaal verloren als ik de boel deïnstalleer?

Wil je aub (voor zover je dat kunt) een reactie geven op mijn vragen, ik zou namelijk niet willen dat alles verloren gaat wat het koor het afgelopen jaar heeft ingebracht in het forum.

Aanvullende info van mede gebruikers is natuurlijk ook van harte welkom

Alvast bedankt

burglar

je gegevens blijven behouden mits deze in je database staan een backup maken zou ik dan ook zeker aanraden mocht het verkeerd gaan....

deinstalleer alle mods en installeer tp als eerste daarna kan je gewoon weer de mods installeren die je nodig denkt te hebben...

mijn download mod kan je trouwens weglaten in tp zit een andere

voor de gebruikers velden weet ik niet of dit weg gaat maar dat kan je zien als je de mod opnieuw installeerd....

alle informatie van het forum blijft behouden....
alle topics staan namelijk in je database

Osmonicar

Wederom bedankt voor je reactie Burglar!

Ik ga het maar eens proberen binnen kort of vind je het verstandig om te wachten op de nieuwe versie 2.x van SMF en zolang nog met de oude situatie door te gaan?

Na aanleiding van je opmerking over die gebruikers velden bedacht ik echter nog het volgende:

Is het mogelijk om bijv. de velden ICQ, AIM, YIM en MSN te vervangen of te muteren in velden als Woonplaats, Postcode, Straatnaam+huisnummer en Telefoon Nummer? Dan is het niet meer noodzakelijk om die gebruikers velden te gebruiken en de ledenlijst is gelijk te sorteren op die velden wat erg handig zou zijn.

Ik gebruik die gebruikers velden nu om een de NAW gegevens van onze koorleden beschikbaar te hebben maar ik ben niet instaat om er een mooie lijst van te maken.

burglar

smf 2.x zal voorlopig nog niet uitkomen... de eerste beta voor charters wordt pas verwacht eind augustus maar of die deadline gehaald wordt?... dat is nog lang niet zeker ...  8)

Osmonicar

Alles is netjes overgezet zonder ook maar een komma verlies aan data, mijn complimenten aan de makers van SMF.
Ik blijf echter behoefte hebben aan een mogelijkheid om de Custom Profile Fields (CMF) te gebruiken anders dan in het Profiel overzicht.

Mijn idee dat, als de gegevens beschikbaar zijn moet het ook mogelijk zijn om ze te benaderen en te gebruiken, is toch niet helemaal fout of hoe zit dat?
Ergens in de tabel smf_themes zitten de velden:

Stemgroep
Mobiel telefoon nummer
Vastnet telefoon nummer
Straatnaam
Huisnummer
Postcode

SELECT *  FROM `smf_themes` WHERE `ID_MEMBER` LIKE 1 AND (
`variable` LIKE 'woonplaats' OR
`variable` LIKE 'postcode' OR
`variable` LIKE ' Straatnaam' OR
`variable` LIKE 'huisnummer' OR
`variable` LIKE 'Stemgroep' OR
`variable` LIKE 'Mobiel telefoon nummer' OR
`variable` LIKE 'Vastnet telefoon nummer'
)

Met bovenstaande krijg ik de juiste gegevens van 'ID_MEMBER' en zo wil ik ze van alle Forum leden.
Maar dan met hun andere gegevens die weer in 'smf_members' staan, zoals de voor en achter naam.
En die moeten toch samen netjes in een lijst te verwerken zijn of hoe zit dat?

Kan iemand met kennis aangaande MySQL en PHP mijn helpen om een ledenlijst van deze gegevens te maken?