TP-Docs
HTML5 Icon HTML5 Icon HTML5 Icon
TP on Social Media

Recent

Welcome to TinyPortal. Please login or sign up.

April 16, 2024, 08:39:57 PM

Login with username, password and session length
Members
  • Total Members: 3,885
  • Latest: Growner
Stats
  • Total Posts: 195,161
  • Total Topics: 21,219
  • Online today: 106
  • Online ever: 3,540 (September 03, 2022, 01:38:54 AM)
Users Online

Hittar inte rätt i språkfilerna

Started by totaltutankoll, April 10, 2009, 11:06:54 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

totaltutankoll

Mitt forum kraschade helt och nu har jag jag fått hjälp att städa upp och få igång det igen. I min gamla SMF - TP installation hade jag ändrat runt lite vad gäller ordval i språkfilerna för bland annat användarmenyn och nu hittar jag inte tillbaka dit i de nya filerna vart jag ska ändra det någonstans, samma sak med "deltavlor" som mitt forum är uppbyggt kring och jag vill ska heta tavlor. Har även hittat ett radikalt stavfel i admin av block i tp "nysaste poster" som jag tänkte rätta till och tipsa om men hittar inte rätt fil där heller. Någon?

totaltutankoll

 ??? Sorry, verkar som jag rökt pÃ¥  :idiot2: , nästan alla fall utom modulinstallationen, det är klart de ligger i index-filen. SÃ¥ gÃ¥r det när man bestämt sig för en datorfri pÃ¥sk och nÃ¥got gÃ¥r skräp... :tickedoff:

G6Cad

LoL, kan säga att jag är ganska trött själv, ögonen blöder känns det som, tack för att du pekade ut stavfelen, man blir totalt blind när man sitter och gör rad efter rad med text.

har dock redan ändrat på den till TP beta4 som nu ligger i översättnings mappen.

TPortalAdmin.swedish.php är filen du hittar nyaste poster i, men det är nu ändrat till Senaste poster på alla punkter.

totaltutankoll

Känner igen känslan, har översatt en del script i mina dagar och varje gång undrar jag vad f-n rent ut sagt jag håller på med och hur blond och dum man egentligen får bli. Mitt senaste äventyr på den fronten var KickApps-scriptet och det var inte lite information och text. Varje gång jag trodde jag var färdig och körde min testsida så visade det sig att jag inte alls var klar utan max halvfärdig med scriptet och helfärdig i skallen.