TP-Docs
HTML5 Icon HTML5 Icon HTML5 Icon
TP on Social Media

Recent

Welcome to TinyPortal. Please login or sign up.

April 19, 2024, 04:36:41 AM

Login with username, password and session length
Members
  • Total Members: 3,885
  • Latest: Growner
Stats
  • Total Posts: 195,164
  • Total Topics: 21,219
  • Online today: 266
  • Online ever: 3,540 (September 03, 2022, 01:38:54 AM)
Users Online
  • Users: 0
  • Guests: 207
  • Total: 207

Kunde inte ladda språkfilen 'ThemeStrings.swedish-utf8'

Started by kallemac, January 17, 2010, 04:42:02 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kallemac

Hejsan!

Sitter med ett litet probelem med mitt forum.
Jag får nämligen en massa felmeddelanden Forumets fellogg "Kunde inte ladda språkfilen 'ThemeStrings.swedish-utf8'".

Allt verkar fungera förutom att det kan vara ganska segt att ladda sidorna och att logga in.
Jag har sökt på forumet men inte lyckats lösa detta problem. Någon som har någon aning hur man kommer runt detta?

Jag sitter på SMF 1.1.11 och TinyPortal v1.0 beta 4.


bloc

Du trenger en språkfil kalt Themestrings.swedish-utf8.php i den mappa som ditt tema ligger. Prøv å finne noe some heter Themestrings.english.php i "<ditt tema>/languages/" og kopier denne + gi den nytt navn: "ThemeStrings.swedish-utf8.php".

kallemac

Hejsan!

Jag har kopierat den och bytt namn till ThemeStrings.Swedish-utf8.php. Men jag får fortfarande felmeddelandet.
Ska jag skriva något i filen?


bloc

Nei, men prøv å tømme "filecache" (er ikke sikker hva det kalles på svensk :) ) slik det ikke er gamle cache filer som fortsatt brukes.

kallemac

Vart ligger den i admin läget? Hittar inget sådan inställning i
Maintance.


bloc

Ah, beklager, jeg tenkte på SMF 2.0 her :P

Når jeg ser på feilmeldingen din, ga du filen navnet "..Swedish-utf8" ? Det skulle være "...swedish-utf8". Uten stor forbokstav i "swedish".

kallemac

toppen tackar! nu försvann det! men av någon anledning har jag fått nya felmeddelanden som heter:

Fil: /home123b/sub007/sc68976-UAMP/www/forum/Themes/default/languages/TPShout.swedish-utf8.php (main sub template - eval?)
Rad: 362