TP-Docs
HTML5 Icon HTML5 Icon HTML5 Icon
TP on Social Media

Recent

Welcome to TinyPortal. Please login or sign up.

Members
  • Total Members: 3,964
  • Latest: stylix
Stats
  • Total Posts: 195,933
  • Total Topics: 21,311
  • Online today: 1,064
  • Online ever: 8,223 (February 19, 2025, 04:35:35 AM)
Users Online
  • Users: 1
  • Guests: 774
  • Total: 775
  • lurkalot

Svensk översättning

Started by jonash, December 04, 2008, 02:13:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jonash

Hej,
Jag har installerat blueskies samt bÃ¥da svenska översättningarna. Allting ser bra ut, utom  menyraden högst upp pÃ¥ sidan, dvs. där det stÃ¥r bl.a.

Startsida, Forum, Hjälp....

När jag använder mig av något SMF-tema, så är allt bra, men ändrar jag till Blueskies, så översätts inte "Search". Jag har försökt att söka på "Search" i filer, och få forumet, men det är ett dumt ord att söka på :)

Ã,,r det nÃ¥gon som har nÃ¥n idé?
TinyPortal v0.9.8 och SMF 1.1.7, Svenska: TP_098_Swedish.zip

Jonas

G6Cad

Jag har inte detta tema installerat själv, men jag skulle tro att det beror på att detta tema hämtar in menytexten från index.template.php filen direkt.

Öppna upp index.template.php i Bluskyes temat och titta en ganska bra bit ner i filen, där ser du hur menyknapparna är kodade och se sedan hur texten är satt att visas.
Ã,,r det en ['search'] eller >search< där i ?
Om det är >Search< så ändrar du det till >Sök< helt enkelt, om det är en klammer runt så får du komma tillbaka så får jag installera temat och titta över det själv.

jonash

I
Themes/blueskies11/index.template.php
hittade jag

echo '<li><a' , $current_action=='search' ? ' class="chosen"' : '' , ' href="', $scripturl, '?action=search">S&ouml;k</a></li>';

som jag då ändrade. Då funkar det. Borde väl finnas med i nån språkfil, men det duger för mig!
Tack för hjälpen!

Jonas

G6Cad

Det beror helt pÃ¥ hur temat är byggt och vad det ska ha för utseende.  :)

This website is proudly hosted on Crocweb Cloud Website Hosting.