TP-Docs
HTML5 Icon HTML5 Icon HTML5 Icon
TP on Social Media

Recent

Welcome to TinyPortal. Please login or sign up.

March 29, 2024, 12:30:36 PM

Login with username, password and session length
Members
Stats
  • Total Posts: 195,106
  • Total Topics: 21,213
  • Online today: 358
  • Online ever: 3,540 (September 03, 2022, 01:38:54 AM)
Users Online
  • Users: 0
  • Guests: 80
  • Total: 80

Hva bør jeg gjøre?

Started by viking86, April 17, 2006, 09:12:37 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

viking86

Hei!
Jeg har lastet ned smf1.1rc2 og lastet den opp til en mappe kalt "forum" i mitt domene. Men jeg kjÃÆ'Ã,¸nner ikke hva jeg skal gjÃÆ'Ã,¸re nÃÆ'Ã,Â¥. Skal jeg oppdatere smf1.1rc2 fÃÆ'Ã,¸r jeg gÃÆ'Ã,Â¥r videre?

VÃÆ'Ã,¦r sÃÆ'Ã,Â¥ snill, hjelp meg.




G6Cad

Har du redan en SMF installation?

Annars sÃÆ'Ã,Â¥ tar du bara fram dina databasuppgifter, pekar din browser pÃÆ'Ã,Â¥ http://www.dindomÃÆ'Ã,¤n.com/forum/install.php
sÃÆ'Ã,Â¥ kommer den att sköta resten. Du fÃÆ'Ã,Â¥r upp en sida dÃÆ'Ã,¤r du ska fylla i databasuppgifterna, vad du vill kalla ditt forum sÃÆ'Ã,Â¥ gör den allting ÃÆ'Ã,Â¥t dig :)

viking86

Hei! Skal jeg  gÃÆ'Ã,Â¥ inn pÃÆ'Ã,Â¥ ../install.php (url), etter at jeg har lastet ned tinyportal inn pÃÆ'Ã,Â¥ ftp'en?

erikman

Jeg syntes det er best ÃÆ'Ã,Â¥ laste ned MODIFIKASJONEN som du bare installerer i mod-senteret  :coolsmiley:

G6Cad

Ska du köra manuell installation ?

/tp_install.php ska det vara i sÃÆ'Ã,Â¥ fall.

har du provat att installera TP frÃÆ'Ã,Â¥n packagemanager i SMF Admin panel?

On du gör det sÃÆ'Ã,Â¥ installerar den allting sjÃÆ'Ã,¤lv ÃÆ'Ã,Â¥t dig, men kör du manuell installation sÃÆ'Ã,Â¥ fÃÆ'Ã,Â¥r du lÃÆ'Ã,¤gga upp alla filer frÃÆ'Ã,Â¥n manual install package files only och sedan fÃÆ'Ã,Â¥r du kopiera in coderna för hand frÃÆ'Ã,Â¥n textfilen i supportforumet för TP 086 installation.
Efter det kör du databasen

viking86

#5
Jeg har lastet opp smf1.1rc2.
Skal jeg ikke gÃÆ'Ã,Â¥ inn pÃÆ'Ã,Â¥ denne siden fÃÆ'Ã,¸r jeg installerer tinyportal?

www.minside.no/forum/install.php


erikman

hvis du ikke har installert SMF sÃÆ'Ã,Â¥ skal du gÃÆ'Ã,Â¥ inn pÃÆ'Ã,Â¥ den siden.
men hvis ikke sÃÆ'Ã,Â¥ er det, som G6 sa, tp_install.php

viking86

#7
Hei Erik! Takk for at du bruker tiden din til ÃÆ'Ã,Â¥ hjelpe meg :) (du ogsÃÆ'Ã,Â¥ G6 :))

Problemet kommer nÃÆ'Ã,Â¥r jeg skal installere smf1.1rc2.
den spÃÆ'Ã,¸r om MySQL navn osv ikkesant. men etter at jeg er ferdig med den fÃÆ'Ã,¸rste siden og skal trykke pÃÆ'Ã,Â¥ "videre" sÃÆ'Ã,Â¥ kommer det en nettside med reklamer og sÃÆ'Ã,Â¥nt.
Se her: http://www.derslerim.byethost9.com/install.php

rart ikkesant?


G6Cad

Det ser ut som om den hoppar till en helt annan mapp, den lÃÆ'Ã,¤nken du ger gÃÆ'Ã,Â¥r till rootmappen och inte till smf eller forum som det ska.

Kika i rootmappen om det ligger nÃÆ'Ã,Â¥gon eller fler filer med "index.html" eller liknande som tar överhanden