TP-Docs
HTML5 Icon HTML5 Icon HTML5 Icon
TP on Social Media

Recent

Welcome to TinyPortal. Please login or sign up.

Members
  • Total Members: 3,965
  • Latest: boruko
Stats
  • Total Posts: 195,982
  • Total Topics: 21,320
  • Online today: 657
  • Online ever: 8,223 (February 19, 2025, 04:35:35 AM)
Users Online
  • Users: 0
  • Guests: 115
  • Total: 115

Båda svenska 097-paketen är båda UTF8?

Started by misjka, November 28, 2006, 06:32:56 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

misjka

Hej hej!

Nu har ju inte version 0.97 av TP slÃÆ'Ã,¤ppts ÃÆ'Ã,¤nnu, men jag ser att de svenska sprÃÆ'Ã,Â¥kfilerna redan finns för nedladdning.... Dock noterade jag att bÃÆ'Ã,Â¥da dl's hÃÆ'Ã,¤r ÃÆ'Ã,¤r lÃÆ'Ã,¤nkade till UTF8-paketet, för det ÃÆ'Ã,¤r i varje fall det man fÃÆ'Ã,Â¥r hem nÃÆ'Ã,¤r man tankar ned dem bÃÆ'Ã,Â¥da... ÃÆ'ââ,¬Å¾r det med avsikt, mÃÆ'Ã,Â¥nne?

Har oxÃÆ'Ã,Â¥ en frÃÆ'Ã,Â¥ga om album/galleri: Har sett att man hittills rekommenderat t ex Coppermine, eftersom nÃÆ'Ã,Â¥t galleri ÃÆ'Ã,¤nnu inte finns bundlat i TP... Men jag har oxÃÆ'Ã,Â¥ lÃÆ'Ã,¤st nÃÆ'Ã,Â¥nstans att det finns en mod till TP som funkar i dagslÃÆ'Ã,¤get... ÃÆ'ââ,¬Å¾r den att rekommendera för implementering, och var kan man hitta den mÃÆ'Ã,Â¥nne?

G6Cad

Kan ha blivit en rejÃÆ'Ã,¤l miss i sprÃÆ'Ã,Â¥kfilerna dÃÆ'Ã,¤r, det ska bara vara en utf8  :o
Nu ÃÆ'Ã,¤r jag inte hemma, uan pÃÆ'Ã,Â¥ sjukhuset med min son som nyss fÃÆ'Ã,Â¥tt sin hjÃÆ'Ã,¤rtoperation gjord, sÃÆ'Ã,Â¥ jag kan inte skicka upp den rÃÆ'Ã,¤tta filen.
Men frÃÆ'Ã,Â¥n Tp V.096 till TP V.097 ÃÆ'Ã,¤r det bara 6 sprÃÆ'Ã,Â¥kstrÃÆ'Ã,¤ngar du behöver lÃÆ'Ã,¤gga till i en av filerna.

Jag anvÃÆ'Ã,¤nder Coppermine, i vÃÆ'Ã,¤ntan pÃÆ'Ã,Â¥ att TinyPortals egen galleri modul kommer (vet inte nÃÆ'Ã,¤r eller hur lÃÆ'Ã,Â¥ng tid det tar), men SMF har ett galleri mod för sjÃÆ'Ã,¤lva forumet. Det hittar du pÃÆ'Ã,Â¥ Simplemachines.org.

"MÃÆ'Ã,Â¥nne" var lÃÆ'Ã,¤nge sedan jag hörde nÃÆ'Ã,Â¥gon sÃÆ'Ã,¤ga det ordet, kÃÆ'Ã,¤nns sÃÆ'Ã,Â¥ hemma tamt :)

misjka

OjdÃÆ'Ã,Â¥  :o. FörstÃÆ'Ã,Â¥r att du har betydligt mycket viktigare saker för dig just nu. Jag hÃÆ'Ã,Â¥ller verkligen tummarna för att allt gÃÆ'Ã,Â¥r bra för din grabb!!!

NÃÆ'Ã,Â¥, det ÃÆ'Ã,¤r inte nÃÆ'Ã,Â¥gon ko pÃÆ'Ã,Â¥ isen hÃÆ'Ã,¤röver. Jag anvÃÆ'Ã,¤nder 0.96 sÃÆ'Ã,Â¥ lÃÆ'Ã,¤nge :). Tack för tipset ang SMF-modden, dock  :up: :).

Hehe, ja, ang mÃÆ'Ã,Â¥nne sÃÆ'Ã,Â¥ ÃÆ'Ã,¤r jag nÃÆ'Ã,Â¥got av en dialektisk eklektiker :). Tycker mÃÆ'Ã,Â¥nne ÃÆ'Ã,¤r ett bra ord att klÃÆ'Ã,¤mma in dÃÆ'Ã,Â¥ och dÃÆ'Ã,Â¥ - ÃÆ'Ã,¤ven om det nog aldrig anvÃÆ'Ã,¤nds vare sig hÃÆ'Ã,¤r dÃÆ'Ã,¤r jag bor (VÃÆ'Ã,¤stmanland) eller dÃÆ'Ã,¤r jag ÃÆ'Ã,¤r uppfödd (VÃÆ'Ã,¤stergötland/Norra SmÃÆ'Ã,Â¥land) i nÃÆ'Ã,Â¥gon större omfattning i vardagssprÃÆ'Ã,Â¥ket :).

misjka

Hmmm... Vad har hänt med alla umlauts i denna tråd??? Någe vajsing med 097?

Ville bara repetera att det svenska, ordinarie, språkpaketet fortfarande är utf8... Kan det vara därför som umlauts ser konstiga ut här??

G6Cad

Vet inte vad som hänt, men mycket konstigt är det efter ändringen av server på tinyportal. Block har flyttat Tp till en ny server.

Vad gäller språkpaketen så har jag laddat upp dom men Bloc har inte lagt dom i download än.
Du kan ta dom från mitt forum om du vill. Jag har dom där också i downloads :)

This website is proudly hosted on Crocweb Cloud Website Hosting.