TP-Docs
HTML5 Icon HTML5 Icon HTML5 Icon
TP on Social Media

Recent

Welcome to TinyPortal. Please login or sign up.

April 19, 2024, 05:18:01 AM

Login with username, password and session length
Members
  • Total Members: 3,885
  • Latest: Growner
Stats
  • Total Posts: 195,164
  • Total Topics: 21,219
  • Online today: 266
  • Online ever: 3,540 (September 03, 2022, 01:38:54 AM)
Users Online
  • Users: 0
  • Guests: 183
  • Total: 183

Svenska språkfiler i TP

Started by misjka, July 02, 2007, 09:36:32 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

misjka

Howcome I cannot find the Swedish translations for 098 on this site?

G6Cad

#1
Bloc jobbar med den nya versionen av nerladdnings sektionen så det har blivit lite svårt att hitta runt där inne just nu.
Men paketen finner du här
ISO Standard = http://www.tinyportal.net/index.php?action=tpmod;dl=get723
UTF8 = http://www.tinyportal.net/index.php?action=tpmod;dl=get724

misjka


Hobox

tp-dlapprove är felstavat i UTF-8 versionen.

Rad 83 i TPortal.swedish-utf8.php så står det $txt['tp-dlaprove'] = 'Godkänn?'; lägg till ett "p"
$txt['tp-dlapprove'] = 'Godkänn?';

G6Cad

Kan inte till hundra säga att det är en felstavning då det är variablen som är stavad så och inte själva text strängen.
Variablen är den samma genom alla versioner av TP så jag tror att du bör lämna den som Bloc har satt den.

Hobox

Quote from: G6â„¢ on July 16, 2007, 01:42:33 PM
Kan inte till hundra säga att det är en felstavning då det är variablen som är stavad så och inte själva text strängen.
Variablen är den samma genom alla versioner av TP så jag tror att du bör lämna den som Bloc har satt den.

Nja, i min version fick jag fel konstant för att den inte kunde hitta dlapproval. La jag till det extra p:et så försvann det ;)

SMF 112 och TP 0983

Detta bör ändras med: http://www.tinyportal.net/index.php?topic=17198.0

thal

#6
En liten undring: en titt i felloggen visar bl a massor av referensfel till 'tp-articleoptionsXX' (XX är oftast 17 eller 18), 'topbar', 'sidebar' och 'sidebar_width'.

Tänkte komplettera i sprÃ¥kfilen (TPortalAdmin.swedish.php) med saknade rader och upptäcker vid jämförelse med originalsprÃ¥k att översättningarna har hamnat pÃ¥ fel rad! Ã,,r det fel eller ska det vara skillnader mellan sprÃ¥kversionerna?

Hinner inte arbeta med detta nu, men någon borde gå igenom detta snarast eftersom översättningarna gäller bl a artikelval...

G6Cad

Det ska inte vara skillnader i de filer som finns i den senaste versionen.
Har dock inte uppdaterat dem på länge, men vilken TP är det du har installerad ? Dessa "fel" är ganska gamla och bör vara fixade i den nuvarande TP vesionen som finns i nerladdnings sektionen.
Vill du uppdatera språkfilerna och skicka upp så är du mer än välkommen, jag kommer inte att ta mer tid till att uppdatera eventuella fel eller missar i den nuvarande versionen. Den nya som är i Alpha stadiet nu kommer att ha i princip alla språkfiler ändrade så det kommer att behövas en helt ny och komplett översättning för den.

thal

#8
Jag kör 0.9.8 men har haft problemet ett slag. Har hämtat filerna från ditt tidigare inlägg i tråden och konstaterat att de är samma som jag kör i min portal.

Har suttit framför "Hajen" nu i kväll och rättat några fel i 'TPortalAdmin.swedish.php' och även gjort några halvhjärtade översättningar av det som saknades. Felen var att några index bytt plats med varandra och att något hade helt fel index. Har testkört korrfilen lite hastigt och det ser ut att fungera. Den finns bifogad om någon annan skulle vara intresserad.

[edit]
Detta är den vanliga varianten, alltså inte utf-8.

G6Cad

Tack för ditt engagemang :) Felen du har i din error logg fins postade svar på i övriga forumet, om du söker på fel strängen så kommer du till de rätta resultaten så din error logg blir tom :)