TP-Docs
HTML5 Icon HTML5 Icon HTML5 Icon
TP on Social Media

Recent

Welcome to TinyPortal. Please login or sign up.

Members
  • Total Members: 3,965
  • Latest: boruko
Stats
  • Total Posts: 195,980
  • Total Topics: 21,320
  • Online today: 199
  • Online ever: 8,223 (February 19, 2025, 04:35:35 AM)
Users Online
  • Users: 0
  • Guests: 102
  • Total: 102

TPadmin-menyn tom på svenska!

Started by misjka, April 21, 2006, 01:22:47 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

misjka

Hej hopp!

Har prexis gjort en ny och frÃÆ'Ã,¤sch installation av SMF1.1RC2 och TP0.86 med sÃÆ'Ã,Â¥vÃÆ'Ã,¤l engelska som svenska.

Det lite mÃÆ'Ã,¤rkliga (?) ÃÆ'Ã,¤r att TP-admin meny fungerar pÃÆ'Ã,Â¥ engelska, men vÃÆ'Ã,¤xlar jag över till svenska sÃÆ'Ã,Â¥ blir menyn tom (rubriken finns med, men inga lÃÆ'Ã,¤nkar i menyn). Jag har tankat upp TP*.swedish.php-filerna till Sources-katalogen (3 stycken), samt gjort chmod 777 pÃÆ'Ã,Â¥ dessa. Temat ÃÆ'Ã,¤r SMF-standard, dvs "Core". Hur kommer detta sig?

Vill minnas att den tidigare specifika TPadmin-knappen nu har tagits bort? Jag har den kvar i mitt föregÃÆ'Ã,Â¥ende forum/portal, som snurrar pÃÆ'Ã,Â¥ SMF1.0.6 + TP0.86, men i mitt nya forum/portal sÃÆ'Ã,Â¥ saknas den. IstÃÆ'Ã,¤llet har jag endast en knapp som heter "Administrationscenter", dÃÆ'Ã,¤r jag hittar admin-instÃÆ'Ã,¤llningar för TP (de som ÃÆ'Ã,¤r tomma pÃÆ'Ã,Â¥ svenska)... Antar att det skall vara sÃÆ'Ã,Â¥?

erikman

Quote from: misjka on April 21, 2006, 01:22:47 PM
Jag har tankat upp TP*.swedish.php-filerna till Sources-katalogen

Faktisk så skal språkfilene i /Themes/default/languages...
Der finner du også TP*.english.php :P

Quote from: misjka on April 21, 2006, 01:22:47 PM
Vill minnas att den tidigare specifika TPadmin-knappen nu har tagits bort?

Ja, Bloc har (endelig!) lagt inn TP-administrasjonen til administrasjonssenteret ;)

G6Cad

Det sista ÃÆ'Ã,¤r rÃÆ'Ã,¤tt, det finns ingen mer knapp i menyn som herer TPADMIN mer.
Testen dÃÆ'Ã,¤remot ska ju visas i TP andmin boxen istÃÆ'Ã,¤llet nÃÆ'Ã,¤r du ÃÆ'Ã,¤r inne i admin center.

jag gjorde ocksÃÆ'Ã,Â¥ en ny installation för nÃÆ'Ã,Â¥gra dagar sedan med 1.1rc2 och tp 0.86, engelska/svenska, och dÃÆ'Ã,¤r funkar det bra. Ska kolla pÃÆ'Ã,Â¥ mitt paket igen

har du gjort alla svenska folder i language mappen och kopierat över alla bilder dit?

G6Cad

Det ska vara 4 filer i paketet för TP översÃÆ'Ã,¤ttningen

Jag lÃÆ'Ã,¤gger dom hÃÆ'Ã,¤r sÃÆ'Ã,Â¥ du kan prova att ersÃÆ'Ã,¤tta dom med dom du har. /themes/default/languages/ ska dom in i
kan tÃÆ'Ã,¤nka mig att du saknar TPortalAdmin.template.php ?

misjka

Tack, nu fungerar det bÃÆ'Ã,¤ttre :)

(Lider dessvÃÆ'Ã,¤rre av utmattningssyndrom och har "dippat" lite grann de senaste dagarna, och har dÃÆ'Ã,¤rför inte ork att lÃÆ'Ã,¤sa igenom en massa guider, foruminlÃÆ'Ã,¤gg m m... Hoppas ni har överseende med att jag stÃÆ'Ã,¤ller "korkade" frÃÆ'Ã,Â¥gor och gör "korkarde" saker... :uglystupid2:)

erikman

This website is proudly hosted on Crocweb Cloud Website Hosting.